Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nové Audi A3 je k vidění na ženevském autosalonu

News

07.03.2012

Prémiový hatchback prošel dalším kolem evoluce. Vzhled je výraznější, motory úspornější, elektronika chytřejší, ale žádný zásadní zlom nenastal. A to je dobře.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily Audi A3 2012

U vozů ze Stuttgartu jsme zvyklí, že se jejich design mění jen pozvolna. Nejinak je tomu u třetí generace „á-trojky“, která svého předchůdce rozhodně nezapře. Neznamená to však, že by se designéři generačního střídání neúčastnili. Vymysleli téměř futuristická světla, z typické masky chladiče udělali šestiúhelník, boky zvýraznili ostrou linií a sportovní ambice uspokojili střešním spoilerem.

Co bylo řečeno pro vnějšek, platí i pro interiér vozu. Největší změnou je přesunutí monitoru ovládacího systému MMI do zorného pole řidiče. Také zde podstatně ubylo tlačítek a jiných ovládacích prvků, takže se přístrojová deska mohla uskromnit ve prospěch odkládacích prostor. O kvalitě použitých materiálu netřeba hovořit.

Automobily Audi A3 2012

I když automobilka tvrdí opak, novému A3 siluetu kupé opravdu nenadělila.

Audi zpočátku nabídne A3 pouze se třemi motory. Dvojici benzínových čtyřválců 1.4 TFSI (90 kW, 200 Nm) a 1.8 TFSI (132 kW, 250 Nm) doplní diesel 2.0 TDI (105 kW, 320 Nm). Všechny agregáty respektují pravidla downsizingu, proto se ve srovnání se současným modelem povedlo snížit průměrnou spotřebu o nezanedbatelných 12 procent.

Navíc letos debutuje úsporná verze s jednotkou 1.6 TDI, která spolyká pouhých 3,8 l nafty na 100 km. Rostoucí cena ropy nutí už i majitele prémiových vozů pošilhávat po alternativních palivech, Audi jim proto vyjde vstříc s verzí na CNG nebo Audi e-gas, v plánu je i hybrid.V závislosti na motorizaci bude výkon putovat ke kolům buď přes šestistupňový manuál, nebo automatický sedmistupňový S tronic. V průběhu letošního roku dorazí také pohon všech kol quattro.

Díky principu „správný materiál na správném místě“ shodilo A3 celých 80 kg. V praxi to znamená, že na nejvíce namáhaných částech byla použita za tepla tvářená a vysokopevnostní ocel, kapota a blatníky jsou zase z hliníku.

Automobily Audi A3 2012

Zavazadlový prostor má objem 365 l.

Musíme se také zmínit o podvozku. Vpředu je McPherson s trojúhelníkovými příčnými rameny, vzadu víceprvková náprava s odděleným zachycováním podélné a příčné síly. Komu nestačí sériová 16 nebo 17palcová kola, může si pořídit příplatkové osmnáctky. Přední brzdy disponují vnitřním chlazením, stabilizační systém ESP dostal do svého portfolia i funkci elektronického diferenciálu.

A3 pokročilo také na poli asistenčních systémů. Kromě obvyklého (alespoň pro Audi) adaptivního tempomatu, radarového sledování situace za vozem či rozpoznávání dopravních značek umí vůz v případě nehody zabránit dalšímu nekontrolovaném pohybu, vyšle nouzové volání a navíc zapne vnitřní osvětlení.

Automobily Audi A3 2012

K dispozici budou tři výbavové linie – Attraction, Ambition a Ambiente.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: