Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Cílem Fordu B-Max je nenižší spotřeba v segmentu

News

20.02.2012

Ovšem stejný záměr má i konkurence, takže pravdu poznáme, až se s b-maxem svezeme. Do té doby se musíme spokojit s tabulkovými hodnotami, které však vypadají docela slibně.

Automobily Ford B-Max 2012

O B-Maxu, nováčkovi mezi kompaktními MPV, jsme před nedávnem psali v souvislosti s jeho audiosystémem. Nyní přišla řada na důležitější aspekt – spotřebu paliva. V tomto směru se automobilka spoléhá na tandem tvořený benzínovým tříválcem 1.0 EcoBoost a dieselem 1.6 TDCi.

Množství spáleného paliva však automobilka snižuje nejen vylepšováním motorů, ale využívá i další pomocníky. Mezi nimi však nefiguruje žádné žhavá novinka; systémy stop-start, indikátor včasného řazení i rekuperační dobíjení baterie znají i ostatní výrobci a u nových vozů se z nich pomalu stává standard.

Pojďme se nyní s oběma motory seznámit blíže. I přes svůj malý objem produkuje zážehový přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost slušných 88 kW. Možná ještě důležitějším číslem je hodnota kombinované spotřeby 4,9 /100 km. Pro úplnost zmiňme emise CO2 na úrovni 114 g/km, i když upřímně, kolik zákazníků si vůz vybírá na základě čistoty výfukových plynů?

1.0 EcoBoost je na rozdíl od B-Maxu dostupný již nyní, a to jako základní motorizace modelu Focus, který ho využívá ve výkonových variantách 74 a 92 kW. Časem se dočká i C-Max a další vozy s modrým oválem na kapotě.

Automobily Ford B-Max 2012

B-Max využívá systém Ford Eco Mode, který učí řidiče hospodárné jízdě.


Současné ceny nafty vznětovým motorům sice nenahrávají, jejich ústup však zatím nehrozí. Navíc se 1.6 TDCi i přes téměř dvojnásobný objem chlubí menším apetitem, než jeho zážehový sok. Daní za spotřebu 4.0 l/100 km je však výkon „pouhých“ 70 kW. Pro úplnost nutno dodat, že během každého ujetého kilometru vyprodukuje dieselový B-Max 104 g CO2.

Prvními, kdo uvidí Ford B-Max naživo, budou v březnu návštěvníci ženevského autosalonu. Začátek prodeje je pak naplánován na podzim letošního roku.

Automobily Ford B-Max 2012

B-sloupky byly pro snadnější nastupování integrovány do dveří.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: