Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Jaký je Fiat Freemont s pohonem všech kol a znovufaceliftované Punto?

News

11.02.2012

V okolí Milána jsme se projeli s horkými novinkami od Fiatu. Přinášíme vám bleskové první dojmy a galerii 39 fotek přímo z místa.

Automobily Fiat Freemont AWD & Fiat Punto 2012

Doslova zaoceánský parník představuje ve světě automobilů MPV/SUV Freemont od Fiatu. Prodává se sice už nějaký ten pátek (dříve jako Dodge Journey), avšak v těchto dnech dorazila do Evropy verze s připojitelným pohonem zadních kol pomocí elektromagneticky ovládané mezinápravové spojky.

Vyzkoušeli jsme jak provedení 2.0 Multijet AWD (klasicky dieselově po evropsku), tak i 3.6 V6 AWD (klasicky velkoobjemově po americku). Oboje s automatem; jinou převodovku Fiat pro AWD nenabídne.

Automobily Fiat Freemont AWD & Fiat Punto 2012

Freemont se nebojí trochu se zašpinit, na těžší terén ale samozřejmě stavěn není. V tom lehčím se však cítí dobře a s ním i posádka.

Ať se na to podíváte z kterékoli strany, pohon všech kol padl Freemontu jako ulitý. Jak z hlediska image, tak i z hlediska praktičnosti. Na připravené lehce terénní zkušební trase si vůz vedl znamenitě, a protože na silnici nezklame ani pohodlím ani dostatečně jistými jízdními vlastnostmi, není mu z tohoto pohledu moc co vytknout. Přesně splňuje zadání MPV na podvozku SUV, a taková kombinace může leckoho oslovit.

Celkový dojem bohužel značně kazil ortodoxní šestistupňový automat (originální dílo Chrysleru), který si zejména s dvoulitrovým dieselem příliš nerozumí. Zbytečně ho vytáčí – při ustálené jízdě motor běžně točí 2500 a 3000 otáček – a navíc automat na manuální regulaci reaguje značně neochotně. Verze 3.6 V6 na tom nebyla o mnoho lépe, avšak její dynamičtější, tišší a obecně příjemnější projev přinesl do jízdy trochu noblesy. Samozřejmě za cenu značně vysoké spotřeby (cca 16 litrů na 100 km). Škoda, že Fiat nenabízí 4x4 s manuálem!

Automobily Fiat Freemont AWD & Fiat Punto 2012

Freemont se tváří přísně, ale ve skutečnosti je spíš pohodářem na dlouhé cesty.

Zblízka jsme se podívali i na nové Punto, které v evoluci pro rok 2012 přichází s novými odstíny laku, látkami interiéru, designy kol… zkrátka se vším, co nestojí moc peněz, ale dá se prezentovat jako inovace. Mezi ty jinak spadají také rozdílně tvarované plastové díly obou nárazníků.

Za nejpozoruhodnější součást "nového" punta lze považovat instalaci zážehového přeplňovaného dvouválce 0.9 TwinAir. Po konstrukční stránce velice zajímavý agregát v puntu ukazuje, že se neztratí ani pod kapotou malinko většího auta.

První dojmy z jízdy s puntem s tímto motorem byly pozitivní, byť mouchy by se našly – v první řadě je to spotřeba, která se nijak neliší od běžných tří- a čtyřválců, které do podobně velkých aut montuje zbytek světa. Ale o tom až příště.

Naše kompletní jízdní dojmy vám přineseme na webu začátkem příštího týdne a v magazínu AUTO7 4/2012, který vyjde v pondělí 13.1.

Automobily Fiat Freemont AWD & Fiat Punto 2012

Inovované punto od starších ročníků rozezná pouze expert na Fiaty. Pro nás ostatní - vypadá pořád stejně dobře.


Foto: autor

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: