Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Koncern Volkswagen zavádí novou platformu, připravena bude i pro Škodovky

News

06.02.2012

Jmenuje se MQB a umožní na jednom základu vyrábět polo i passat.



Ve jménu snižování nákladů a zefektivňování výroby už koncern Volkswagen delší dobu pracuje s univerzálními modulárními platformami, které umožňují synergii klíčových technologií a komponentů napříč značkami a modely celého koncernu. Další evoluci této filosofie představuje zbrusu nová platforma MQB (z německého Modularer Querbaukasten).

MQB, určena pro vozy s motorem vpředu napříč a pohonem primárně předních kol, nalezne uplatnění ve vozech Volkswagen, Audi, Škoda a Seat segmentu A0 až B. Na jednom základu tak budou stát příští generace pola, golfu, passatu nebo sharanu, popř. samozřejmě fabie, octavie ad. Díky univerzálnosti platformy bude možné na společné lince montovat hned několik různých modelů různých velikostí i značek.

Vozy na univerzálním základu MQB budou lehčí než dosud.

Platforma byla navržena s důrazem na co možná největší flexibilitu. V rámci jistých mezí je tak možné libovolně hýbat s rozvorem, rozchodem, velikostí kol nebo polohou sedadel, což předtím možné nebylo. Pevně daná je pouze vzdálenost pedálů od středů předních kol pro zajištění standardizované konstrukce motorového prostoru a rozmístění základních komponentů pohonného ústrojí.

Jednotné uložení motorů a jejich rovněž modulární konstrukce (nové zážehové MOB, 45-110 kW, vznětové MDB, 66-140 kW) pomohou ke snížení počtu konstrukčních variant motorů a převodovek až o 90 % proti současnému stavu. Platforma je rovněž připravena pro zakomponování hybridních nebo i čistě elektrických pohonů. Ostatně již v roce 2013 přijde Golf blue-e-motion s elektrickým pohonem a stát bude právě na MQB.

Platforma mimo jiné umožní instalaci pokročilých bezpečnostních systémů, jakým je například „Automatické brzdění při vícenásobných kolizích“, které automaticky zahájeným brzděním po prvním nárazu snižuje intenzitu případných dalších nárazů. Bude k dispozici nejdříve pro Audi A3 a Volkwagen Golf další generace.

MQB doplňuje stávající platformu MLB pro větší koncernové vozy s vpředu podélně uloženým motorem a pohonem předních nebo všech kol (zodpovídá Audi) a MSB pro vozy s taktéž vpředu podélně uloženým motorem, ale pohonem primárně zadních kol (zodpovídá Porsche). Minivozy Up!, Citigo a Mii stojí na vlastní platformě.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: