Peugeot a Citroën vylepšují své nejmenší modely
09.01.2012
Do městských ulic tak brzy vyrazí modely C1 a 107 zkrášlené dalším faceliftem. Nechybí ani technická vylepšení, i když tentokrát jsou jen minimální.
Peugeot 107, Citroën C1 a jejich asijský sourozenec Toyota Aygo společně přišly na svět již v roce 2005. Sedm let je dost dlouhá doba na to, aby zákazníci začali pomalu vyhlížet novou generaci. Ovšem
místo ní čeká trojčata z Kolína jen facelift číslo dva.
U všech vozů se změny designu dotkly především přední části. Na přepracovaném nárazníku Citroënu C1 se usídlily denní světlomety tvořené LED diodami, zkrátila se kapota a roli
výrazného vizuálního prvku dostalo logo automobilky. Seznam novinek zahrnuje i 14palcová kola „Notus“ a pastelovou modrou barvu Boticelli.
Také Peugeot 107 využívá pro denní svícení pásů LED diod. Přední světlomety se protáhly, na nárazníku přibyla trojice trojice ochranných pásů z nelakovaného plastu. Hladkou
kapotu zvrásnily dva prolisy, které zdůrazňují znak Peugeotu.
Výkon tříválcového motoru zůstal na 68 koních (50 kW), směrem dolů však zamířila jeho spotřeba. Ve spojení s pětistupňovým manuálem zmizí z nádrže během 100 km jízdy jen 4,3 l benzinu, robotizovaná převodovka si vyžádá o 0,2 l víc. S apetitem motoru poklesla i produkce CO2 na 99 resp. 104 g/km.
Oba vozy budou od začátku nabízeny v tří a pětidvéřovém provedení. Bude zajímavé sledovat, jak si tito "staroušci" povedou ve srovnání s mladou krví zastoupenou Volkswagenem Up!, Škodou Citigo, Fiatem Panda či Kiou Picanto.