Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opelu Insignia jedno turbo nestačí

News

05.12.2011

Od ledna tak bude nabízeným dieselům kralovat motor 2.0 CDTI BiTurbo se sekvenčním přeplňováním. Nejedná se však o jediné vylepšení, které modelový rok 2012 přinese.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo 2011

Motory se dvěma za sebou umístěnými turbodmychadly sice nejsou žádnou technologickou novinkou, ale masového rozšíření se zatím nedočkaly. Jejich hlavní předností jsou vyšší plnicí tlaky v nízkých otáčkách, které zlepšují reakci na změnu polohy plynového pedálu (dojde k odstranění turboefektu).

Systém BiTurbo využívá dvě různě velké turbíny. Menší ožívá již v nízkých otáčkách, ve středních se přidává větší, přičemž velké turbodmychadlo zabezpečuje první stupeň stlačení nasávaného vzduchu a malé následně zvyšuje plnící tlak na definitivní úroveň. Vysoké otáčky jsou pak již plně v režii velkého turbodmychadla. Technickou lahůdkou u opelu je dvojité chlazení stlačeného vzduchu („twin cooler system“).

Automobily Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo 2011

Agregát 2.0 CDTI BiTurbo využívá třetí generaci vstřikování common rail.


Křivky výkonu a točivého momentu vykazují u čtyřválce 2.0 CDTI BiTurbo nejen příznivější průběh, ale také šplhají k vyšším hodnotám. Konkrétně ke 195 koním a 400 Nm, což znamená nárůst o 35 koní a 50 Nm proti nejsilnějšímu dieselu v současné nabídce (160 k, 350 Nm). Zrychlení z nuly na 100 km/h se zkrátilo na 8,7 s, maximální rychlost činí 230 km/h. Spotřebu se při normalizovaném jízdním cyklu podařilo dostat pod pět litrů.

Příští rok se nabídka kromě nového motoru rozroste i o paket SuperSport, tedy o vybrané prvky původně vyvinuté pro vrcholnou verzi OPC. Konkrétně se jedná mechatronický podvozek FlexRide, přední nápravu HiPerStrut a brzdy značky Brembo. SuperSport bude dostupný pouze pro Insignie s pohonem všech kol, pro všechny je pak určen nový adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC).

Automobily Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo 2011

Díky dvěma turbodmychadlům poklesly emise CO2 na hodnotu 129 g/km.

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: