Nový Civic: Honda zveřejnila všechny podrobnosti
04.11.2011
S Japoncem určeným pro Evropany jsme se seznámili již dříve, ale až nyní můžeme pořádně nahlédnout do kabiny, nadzvednout kapotu nebo prozkoumat změny na podvozku.
„Automobil musí být bezpečný a snadno ovladatelný, dostupný atd.… prémiový z hlediska dobré rovnováhy mezi dostupností a výkonností,“ takovou vizi měl Mitsuru Kariya, vedoucí projektu nové Hondy
Civic. Je na čase se podívat, zda se jeho plány naplnily.
Interiér můžeme považovat za moderní interpretaci současného modelu, řidiči však ocení změny, kterými jim konstruktéři ulehčili život. Hlavice řadicí páky se přiblížila k volantu, naopak ruční brzda
se ve jménu snadného úchopu posunula k sedadlu spolujezdce. Displeje před řidičem si ponechaly dvouúrovňové uspořádání, kdy se nejdůležitější informace zobrazují nejvýše.
Trojici motorů bude nejspíš kralovat 2,2litrový diesel i-DTEC. Výkon 150 koní (110 kW), točivý moment 350 Nm a spotřeba 4,2 l/100 km jsou parametry, se kterými bude typický Evropan navýsost spokojen.
Honda ale nezanevřela ani na spalování benzínu, v nabídce budou figurovat také dvě zážehové jednotky i-VTEC. Větší o objemu 1,8 l generuje 142 koní (104 kW) a 174 Nm, méně náročným zákazníkům je určena „jednačtyřka“ s rovnými 100 koni (73 kW) a 127 Nm.
Přední nápravu Civicu stále tvoří vzpěry McPherson, strmější řízení by mělo jízdě dodat sportovního ducha. Kvůli zachování úložného místa pod zadními sedadly neustoupila Honda od nápravy s vlečenými rameny a torzní zkrutnou příčkou, pro zajištění vyšší stability však proběhla na její konstrukci řada změn.
Pryžové silentbloky nahradily hydraulické s lepší schopností pohlcovat rázy a vibrace. Vlečné rameno a náprava byly vyztuženy, svůj podíl na vyšším komfortu má uretanové uložení tlumičů.
Nová, o něco střízlivější avšak stále dostatečně osobitá Honda Civic možná osloví i zákazníky, kteří původně pokukovali po Peugeotu 308, Citroenu C4 nebo třeba Seatu Leon.