Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Lancia Thema: Italové zúročují své investice do Chrysleru

News

24.10.2011

Dalo se čekat, že koncern Fiat po získání kontroly nad americkou automobilkou využije některé její produkty pro obohacení svého portfolia. Větší odlišení od originálu by však neškodilo.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily Lancia Thema 2011

Lancia je značka známá především svým nezaměnitelným italským stylem. Chrysler 300 je zase typický americký sedan se všemi vlastnostmi, které k tomu patří. Proto je smutné, že italská automobilka přijala jeho „třístovku“ za svou. Navíc jedinou změnou, na kterou se zmohla, je jiné jméno a použití dieselových motorů. Následující řádky tak s trochou nadsázky můžete brát zároveň jako popis Chrysleru 300.

Po předchozí generaci Chrysleru 300C podědila transatlantická dvojčata tvar masky chladiče se změněným mřížkováním. Světla již nejsou zapuštěná, o zvýšení prestiže se snaží zvýšené množství chromovaných dílů. Typicky americká zadní část vozu příliš mnoho změn také neprodělala.

Automobily Lancia Thema 2011

V interiéru se pasažéři tísnit nebudou.


Délka pět metrů a šířka necelé dva jsou hodnoty, které se pozitivně projevily na vnitřním prostoru. Dřevo a kůže v kabině mají navodit dojem luxusu, stejný úkol dostaly analogové hodiny na vrcholu středového panelu. Tomu vévodí 8,4palcový dotykový displej systému U-Connect. Světlé koberečky nepatří mezi nejpraktičtější americko-italské vynálezy.

3,6litrový zážehový šestiválec Pentastar (286 koní; 210 kW a 340 Nm) dovoluje Lancii zrychlit z nuly na 100 km/h za 7,7 s, maximální rychlost činí 240 km/h. Větší část evropských zákazníků nepochybně sáhne po třílitrovém dieselu Multijet II V6, dodávaném ve dvou výkonových verzích.

Silnější varianta (239 koní; 178 kW a 550 Nm) dostane Themu na rychlost 100 km/h během 7,8 s, ta slabší (190 koní; 140 kW a 440 Nm) potřebuje na stejnou disciplínu o necelé dvě sekundy více. Maximální rychlost je pro obě stejná - 230 km/h.

Automobily Lancia Thema 2011

O pohon se stará zadní náprava.

Lancia Thema dorazí na náš trh ještě na podzim, takže již brzy uvidíme, jak se Evropa vypořádá s takovýmto typem spolupráce mezi automobilkami. Kdo ví, třeba se časem dočkáme i Chrysleru Punto.

Automobily Chrysler 300 2011

Nemusíte se namáhat hledáním rozdílů, žádné nenajdete.


Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: