Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW pustilo do světa další informace o nové trojce

News

23.10.2011

O klíčová data jsme se s vámi podělili již dříve, nyní vám rozšíříme obzory v oblasti použité techniky.

Automobily BMW 3 2011

BMW se snaží profilovat jako tvůrce sportovně laděných vozů a to by bez pokrokových motorů moc dobře nešlo. Použité zážehové jednotky proto vybavilo technologií BMW TwinPower Turbo, kombinující vysokotlaké přímé vstřikování benzínu HPI, přeplňování turbodmychadlem typu twin-scroll, proměnné časování ventilů a systém plynulé změny zdvihu sacích ventilů Valvetronic.

Jinými slovy se v této technologii propojují všechny vývojové trendy posledních let. Proto může dvoulitrový čtyřválec v BMW 328i ohromit výkonem 245 koní (180 kW) a točivým momentem 350 Nm. Pro náročnější zákazníky je určeno BMW 335i osazené třílitrovým šestiválcem s parametry 306 koní (225 kW) a 400 Nm.

Automobily BMW 3 2011

Valivý odpor pneumatik byl snížen o 15 %.

Vývoj se nezastavil ani v oddělení dieselových agregátů. Srdce modelu 320d využívá poslední generaci přímého vstřikování common rail pracující s maximálním tlakem 200 MPa, zásobování vzduchem obstarává turbodmychadlo VTN s elektricky nastavitelnými rozváděcími lopatkami. Dalším krokem vpřed je kliková skříň vyrobená z hliníku.

Běžného uživatele u motoru spíše než popis technických fines zajímá jejich přínos. Dvoulitru pod kapotou 320d přinesly 184 koní (135 kW) a 380 Nm. Pro spořílky je vhodná verze 320d EfficientDynamics Edition, která díky sníženému maximálnímu výkonu (163 koní; 120 kW) a úpravami redukujícím tření vykazuje spotřebu 4,1 l/100 km. Brzy po uvedení na trh budou následovat modely BMW 320i, BMW 318d a BMW 316d.

Automobily BMW 3 2011

BMW nabízí širokou paletu barev a materiálů čalounění.


I nová generace řady 3 používá léty prověřenou koncepci, tedy podélně uložený motor, pohon zadních kol a vyvážené rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu (50:50 %). Přední náprava s dvojicí spodních ramen, pružinovými vzpěrami a příčným zkrutným stabilizátorem i zadní pětiprvková náprava jsou evolucí techniky ze současné generace. Řízení s elektromechanickým posilovačem může zákazník na přání vylepšit variabilním převodem.

Ač se to mnohým uživatelům nelíbí, moderní vozy stále více připomínají počítače na kolech a BMW 3 díky programu ConnectedDrive není výjimkou. Pod něj spadá například parkovací asistent, funkce Surround View, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go či ukazatel rychlostních limitů a zákazu předjíždění.

Do kabiny putují reálné dopravní informace RTTI (Real-Time Traffic Information), vůz lze také propojit s chytrými mobilními telefony. Automobil varuje před nechtěným vybočením z jízdního pruhu, upozorní i na možný náraz.

Automobily BMW 3 2011

Objem zavazadlového prostoru činí 480 l, tedy o 20 l více než v nyní.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: