Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot vyzkoušel hybridní verzi speciálu 908

Sport

20.10.2011

První kilometry najeli testovací jezdci na okruhu v portugalském Estorilu. Výsledky jsou sice povzbudivé, ale finální verze je zatím hudbou budoucnosti.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily Peugeot 908 HYbrid4 2011

Vytrvalostní závody (stejně jako všechny ostatní) byly donedávna doménou vozů s vysokootáčkovými benzínovými motory a jakákoliv změna se zdála nemyslitelná. Nicméně poté, co automobilka Audi vyhrála čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans s motory TDi, začala klasice růst nebezpečná konkurence.

Peugeot šel ještě dál a dle současné módy zkombinoval dieselový pohon se systémem rekuperace kinetické energie. Představení demonstrační verze vozu 908 HYbrid4 proběhlo v roce 2008 na slavném Silverstone. Následoval další vývoj a zdokonalování až do současné podoby, která byla poprvé k vidění na letošním Ženevském autosalonu.

Automobily Peugeot 908 HYbrid4 2011

Do akumulátorů se vejde až 500 kJ rekuperované energie.


Dost bylo historie, podívejme se na fakta. Pouhých 3,7 l zdvihového objemu stačí vznětovému osmiválci k výkonu 550 koní (404 kW). Hlavnímu stádu automaticky při akceleraci pomáhá dalších 80 koní (60 kW), uskladněných od posledního brzdění v Li-ion akumulátorech. Elektrická posila sice vystačí jen na pár vteřin, ale na závodní dráze se každá výhoda cení.

K podrobnostem prvního testování se samozřejmě vyjádřil i Bruno Famin, technický ředitel divize Peugeot Sport: „Cílem nebylo ujet hodně kilometrů, ale vyzkoušet, zda všechny hlavní funkce dobře fungují. Systém fungoval a reagoval tak, jak jsme očekávali, což nás velmi potěšilo. Současně jsme také provedli některé úpravy základního nastavení.“

Automobily Peugeot 908 HYbrid4 2011

Velký podíl na celkové hmostnosti 900 kg má karbonová skořepina.


Nyní, po úspěšném začátku, jsou v plánu návštěvy dalších závodních okruhů. Ve vzdálenější budoucnosti by Peugeot Sport velmi rád viděl své vozy 908 HYbrid4 bojovat (a nejlépe i vyhrávat) ve vytrvalostních závodech.

Zdá se, že jde o další hřebíček do rakve vytrvalostních speciálů s tradičními zážehovými motory. Nebo myslíte, že se díky v současnosti zaváděným řešením (přímé vstřikování, variabilní časování a zdvih ventilů,…) vrátí klasika na výsluní?

Automobily Peugeot 908 HYbrid4 2011

Peugeot se snaží profilovat jako ekologicky šetrná značka i na závodní dráze.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: