Peugeot vyzkoušel hybridní verzi speciálu 908
20.10.2011
První kilometry najeli testovací jezdci na okruhu v portugalském Estorilu. Výsledky jsou sice povzbudivé, ale finální verze je zatím hudbou budoucnosti.
Vytrvalostní závody (stejně jako všechny ostatní) byly donedávna doménou vozů s vysokootáčkovými benzínovými motory a jakákoliv změna se zdála nemyslitelná. Nicméně poté, co automobilka Audi vyhrála
čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans s motory TDi, začala klasice růst nebezpečná konkurence.
Peugeot šel ještě dál a dle současné módy zkombinoval dieselový pohon se systémem rekuperace kinetické energie. Představení demonstrační verze vozu 908 HYbrid4 proběhlo v roce 2008 na slavném
Silverstone. Následoval další vývoj a zdokonalování až do současné podoby, která byla poprvé k vidění na letošním Ženevském autosalonu.
Dost bylo historie, podívejme se na fakta. Pouhých 3,7 l zdvihového objemu stačí vznětovému osmiválci k výkonu 550 koní (404 kW). Hlavnímu stádu automaticky při akceleraci pomáhá dalších 80 koní (60 kW), uskladněných od posledního brzdění v Li-ion akumulátorech. Elektrická posila sice vystačí jen na pár vteřin, ale na závodní dráze se každá výhoda cení.
K podrobnostem prvního testování se samozřejmě vyjádřil i Bruno Famin, technický ředitel divize Peugeot Sport: „Cílem nebylo ujet hodně kilometrů, ale vyzkoušet, zda všechny hlavní funkce dobře fungují. Systém fungoval a reagoval tak, jak jsme očekávali, což nás velmi potěšilo. Současně jsme také provedli některé úpravy základního nastavení.“
Nyní, po úspěšném začátku, jsou v plánu návštěvy dalších závodních okruhů. Ve vzdálenější budoucnosti by Peugeot Sport velmi rád viděl své vozy 908 HYbrid4 bojovat (a nejlépe i vyhrávat) ve vytrvalostních závodech.
Zdá se, že jde o další hřebíček do rakve vytrvalostních speciálů s tradičními zážehovými motory. Nebo myslíte, že se díky v současnosti zaváděným řešením (přímé vstřikování, variabilní časování a zdvih ventilů,…) vrátí klasika na výsluní?