Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

V Mladé Boleslavi přišlo na svět již 10 000 000 automobilů

News

12.10.2011

Automobilce Škoda (resp. Laurin & Klement) trvalo pokoření osmimístné cifry celých 106 let. Při současné modelové ofenzivě si podobný úspěch nejspíš zopakuje mnohem dřív.

Autor:Jan GaislerFoto:



10milióntým vozem byla Škoda Fabia Monte Carlo, která poputuje to škodováckého muzea.

S výrobou automobilů na půli cesty mezi Prahou a Krkonošemi začali Václavové Laurin a Klement v roce 1905. Od té doby zde dělníci (a dnes hlavně roboti) pracovali na celkem 46 typech vozů. A je jasné, že na desetimilionové metě mají největší podíl ty vozy, které vznikly po sňatku Škody s koncernem Volkswagenem.

Takový milník se samozřejmě neobešel bez vyjádření předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda, který kromě vychválení českého automobilového průmyslu nastínil další směřování značky: „Překročení hranice 10 milionů vyrobených vozů je pro nás podnětem k tomu, abychom svůj růstový kurz v příštích letech posílili. Zvýšíme výrobu a odbyt a do roku 2018 svůj prodej minimálně zdvojnásobíme na 1,5 milionu vozů ročně.“

To jsou smělé plány. Škoda proto kromě stávajících sedmi modelů plánuje řadu novinek. O konceptu „Mission L“ nebo minivozu Citigo si povídají i vrabci na střeše (a všechno ostatní ptactvo, které neodletělo do teplých krajin). Představení dalších posil nyní bude následovat vždy v šestiměsíčních intervalech.

Navyšování výroby v závodech Škoda se netýká jen České republiky. Výrobní kapacity v Rusku, Číně a Indii bude také nutno podřídit tamním rychle rostoucím trhům.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: