Škoda MissionL: podoba levného rodinného vozu prozrazena
08.09.2011
O chystané nové řadě domácí automobilky jsme již psali. Nyní přišla škodovka s fotografiemi konceptu, který bude sériovému vozu více než blízký.
Na nadcházejícím frankfurtském autosalonu Škoda představí koncept MissionL, který představuje předobraz šesté modelové řady automobilky. Ta se zařadí mezi fabii a octavii a bude plnit úlohu
dostupného rodinného auta.
Koncept navazuje na styl studie VisionD, který veřejnost poprvé spatřila na ženevském autosalonu.
Atraktivní dynamické linie se podařilo vkusně naroubovat na tvary malého sedanu (resp. liftbacku), který tak nevypadá jako hatchback s baťůžkem, typický to rys podobných vozů (Renault Thalia, Honda
City). Pokud auto v této podobě opravdu dorazí na výrobní linky, bude se (doufejme) jednat o jednu z nejpohlednějších škodovek.
Pod kapotou se s největší pravděpodobností usadí maloobjemová „téesíčka" 1.2 a 1.4 (63 až 90 kW), nad HTP visí otazník. Dieselové agregáty zastoupí 1.2 a 1.6 TDI (55 až 77 kW). Již delší dobu se v rámci koncernu VW spekuluje i o nasazení dvou- a tříválců 0.6 a 0.9 TSI.
Pro Indii se chystá verze sedan, do Evropy (a Ruska) dorazí určitě liftback; pětidveřové uspořádání bude proti konkurenci výhodou. Verze kombi oficiálně potvrzená není. Jak se bude modelová řada jmenovat, nevíme, avšak vsadili bychom tři ku jedné na Popular.
Vzhledem k cenové válce na evropském trhu lze očekávat, že základní cena se bude pohybovat na hranici 250 tisíc korun. Dospělejší octavia tour je nebezpečně blízko, avšak ke kanibalismu by dojít nemělo – nová generace octavie (2012) bude o poznání větší než ta stávající.
Škodovka oznámila, že chce v příštích letech představovat co půlrok nový model a v roce 2018 dosáhnout mety 1,8 milionu celosvětově prodaných vozů. Podaří se?