Nová Kia Rio míří za zákazníky
Český trh
05.09.2011
S prací designérů nás korejská automobilka seznámila již na jaře. Nyní přicházejí technické detaily, nechybí ani ceny.
Právě příchozí (přesněji 6.9.2011 příchozí) Rio překonává dosluhující generaci nejen akčnějším vzhledem a větším prostorem pro pasažéry. Řídí se současnou automobilovou etiketou, proto ho pohání
čistší agregáty, posádku chrání o něco více elektroniky a lépe je na tom také úroveň pohodlí.
Kia připravila pro Rio čtveřici motorů - dva zážehové a dva vznětové. Menší ze zážehových se jmenuje Kappa, má zdvihový objem 1,25 l a chemickou energii benzínu přemění na 86 koní (63 kW) a 121 Nm.
Druhá benzínová varianta, jednotka Gamma, produkuje z objemu 1,4 l 109 koní (80 kW) a 137 Nm.
Pro fanoušky techniky může být zajímavá informace, že motory používají proměnné časování ventilů CVVT, přesazenou osu klikového hřídele a pružiny ventilů s nízkým koeficientem tření. Pokud u benzínky do ruky berete raději pistoli s nápisem diesel, můžete si zvolit mezi objemy 1,1 l (75 koní; 55 kW) a 1,4 l (90 koní; 66kW).
V základní výbavě toho kromě rádia moc nenajdete. Ale pokud se nebojíte připlatit, můžete skoncovat s hledáním klíčů (bezklíčové odemykání a spouštění motoru), se zmrzlými prsty v zimě (vyhřívaný volant) nebo s nepříjemným letním horkem (klimatizace). Pořídit si také můžete Bluetooth hands free a tempomat.
Protože ani stabilizační systém ESC (a systémy ABS, EBD, BAS, VSM…) není všemocný, musela se vylepšit i pasivní bezpečnost. Karoserie je nyní pevnější, v podlaze přibyly příčné výztuhy a s přežitím pomáhá posádce 8 airbagů. Kia těmto bezpečnostním prvkům natolik věří, že při testech EuroNCAP hodlá ukořistit kompletní sadu pěti hvězdiček.
V základu s nejlevnějším motorem bude Kia Rio stát 239 980 Kč, s leasingovým bonusem její cena klesne na 199 980 Kč. Konkrétní cena, která se může vyšplhat i na dvojnásobek, záleží na požadavcích každého zákazníka. V konkurenčním boji se může Rio ohánět mocnou zbraní - sedmiletou zárukou. Uvidíme, jak moc jí pomůže proti domácím etalonu - Škodě Fabii, nebo zahraniční konkurenci ztělesněnou Fordem Fiesta, Peugeotem 207 nebo Toyotou Yaris.