Lexus GS čeká střídání generací
News
31.08.2011
Nejdůležitější změna se odehrála na povrchu. Můžeme se tak těšit na osobitější vzhled, který současné „gé-eso“ citelně postrádá.
Automobilka Lexus se v oblasti designu rozhodla vykročit novým směrem. První našlápnutí směřovalo do nižší střední třídy, kde tuto filozofii prezentuje model CT. Nyní přišla řada na luxusní sedan GS,
který byl představen opravdu stylově - na soutěži elegance Concours d´Elégance v kalifornském Pebble Beach.
I přes diktát aerodynamického tunelu je nový GS dostatečně výrazný, takže ho na parkovišti nepřehlédnete, ani když se postaví vedle svých německých rivalů. Linie ostře řezané masky chladiče sestupují
až k otvoru sání na spodku nárazníku.
Tvoří tak dominantní rys, který vozu dodává lehce agresivní výraz. Dobrý vizuální dojem podporují světlomety. Na boky i záď dokonale pasuje úsloví, že v jednoduchosti je krása. Lexus nepotřebuje prolisy nebo výdechy, i bez nich působí dostatečně charismaticky.
Poměrně jednoduchý je i interiér, který dokazuje, že k ovládání auta není zapotřebí stáda tlačítek. Stačí jich pár, když spolupracují s centrálním ovládacím displejem. Pocit výjimečnosti podporuje obložení z kůže s kontrastním stehováním, tři druhy dřeva nebo analogové hodiny.
GS se v Kalifornii představil se zážehovým šestiválcem o objemu 3,5l, který se ale v Evropě dostane jen na vybrané trhy (Rusko, Ukrajina, Kazachstán). Zbytek Starého kontinentu budou nejspíše opět brázdit hybridy.
Velké změny, jejichž výsledným efektem je vyšší tuhost, prodělala podvozková platforma. Mírně se rozšířil rozchod kol, přední náprava podlehla kouzlu hliníku, zadní kola využívají zcela nové víceprvkové zavěšení.
Od luxusního vozu je tak nějak přirozené čekat vysokou míru bezpečnosti. GS takové očekávání bezesporu splňuje. Za zmínku stojí 10 airbagů, infračervená kamera ke sledování očí řidiče, systém sledování mrtvého úhlu nebo schopnost automatického brzdění před kolizí.
Lexus GS je zajímavá alternativa pro řidiče, kteří touží po luxusním sedanu, ale chtějí se vyhnout německé produkci (BMW 5, Mercedes E, Audi A6) a nesedí jim anglický styl (Jaguar XF).