Předností Nissanu Micra DIG-S je úsporná jízda
14.08.2011
Za příjemně nízkou spotřebou stojí nový, kompresorem přeplňovaný motor. Velká pozornost byla věnována také emisím CO2.
Micra byla stvořena pro život ve městě a kompaktní rozměry, malý poloměr otáčení nebo systém Start/Stop v základu to jen potvrzují. Důležitý je v této kategorii také výrazný design, aby se řidiči
dostávalo patřičné pozornosti (i když minulá generace měla v tomto směru navrch). Cestování v ulicích ovšem provází jeden nepříjemný jev – zvýšená spotřeba.
Novinka od Nissanu – tříválec 1.2 DIG-S – má za úkol tento problém alespoň omezit. A údaj o spotřebě 4,1 l/100 km naznačuje, že si nestojí špatně. Cesta k úspoře paliva zde nevede jen přes obvyklé
přeplňování a přímé vstřikování, nově byl použit i Millerův cyklus (sací ventily zůstávají otevřeny i v počáteční fázi komprese).
Zrychlení z nuly na 100 km/h za 11,3 s a maximální rychlost 180 km/h zmiňuje Nissan jen letmo, ale neopomene patřičně vyzdvihnout nízkou produkci oxidu uhličitého. S hodnotou 95 g CO2/100 km se Micra DIG-S zařadila mezi zelenou smetánku z klubu PURE DRIVE, ve kterém Nissan sdružuje vozy se zodpovědným postojem ke globálnímu oteplování.
Alternativu ke standardnímu pětistupňovému manuálu představuje CVT (bezstupňová samočinná převodovka). Její největší předností je rekordní rozsah převodových poměrů (7,3:1), který zaručuje optimální spotřebu v širokém pásmu rychlostí.
Cena Nissanu Micra DIG-S začíná na 289 900 Kč za verzi Visia. Přijde tak o 50 000 Kč dráž, než model s obyčejnou „jednadvojkou“.