Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

S koncepty BMW i3 a i8 se počítá do výroby

News

04.08.2011

Mnichovská automobilka se tak skrze svou vizionářskou odnož vrhne na pole elektromobilů a hybridů.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily BMW i3 Concept a i8 Concept 2011

BMW i3 Concept je elektromobil stvořený pro život ve městě. Stejně jako ostatní členové této kasty umí rekuperovat kinetickou energii, má konstantní točivý moment v celém rozsahu otáček a energii si vozí v li-ion akumulátoru dobíjeném ze zásuvky.

Zejména pro spořivé řidiče, kteří dojíždějí každou křižovatku či obec na neutrál (a zkouší tak trpělivost ostatních účastníků provozu) je zajímavá funkce setrvačné jízdy, při které dojde k odpojení motoru od hnacího řetězce.

Automobily BMW i3 Concept a i8 Concept 2011

Celkově jsou emise CO2 u i3  (z elektráren) o třetinu nižší, než u běžných vozů.


Elektromotor se za své parametry, tedy 170 koní (125 kW) a 250 Nm, rozhodně stydět nemusí.
V praxi to znamená zrychlení z nuly na 100 km/h pod 8 sekund a maximální rychlost 150 km/h. Dojezd 160 km lze vylepšit, stačí si pořídit prodlužovač REx. Pod tímto názvem se skrývá spalovací motor spojený s generátorem, který ale ukončí bezemisní jízdu.

Futuristickým exteriérem dává BMW i3 Concept na první pohled jasně najevo svoji odlišnost od „spalovacího mainstreamu“. Typické ledviny fungují jako pojítko s klasickými „bavoráky“, prvky jako dvoubarevné lakování nebo bohaté prosklení nemají už s minulostí nic společného. Interiér je velmi jednoduchý, až strohý. Absence středového tunelu se pozitivně projevila na vnitřním prostoru, který je určen čtyřčlenné posádce.

Automobily BMW i3 Concept a i8 Concept 2011

V interiéru byla použita i stlačená rostlinná vlákna.


BMW i8 Concept se na rozdíl od menšího sourozence nebude ve městě cítit nijak valně. Jde o sportovní vůz, takže jeho silnými stránkami jsou výkonnost a obratnost. Tedy alespoň podle BMW. Díky uložení akumulátorů je hmotnost mezi nápravami rozložena v ideálním poměru 50/50,
použití pokrokových materiálů zase vedlo ke snížení neodpružených a rotačních hmot.

Jízdní vlastnosti by tedy neměly být problém a nyní se můžeme zaměřit na dynamiku. Přední kola roztáčí elektromotor z i3 Concept, dozadu dodává energii přeplňovaný zážehový tříválec. Z poměrně skromného objemu 1,5 l dodává slibných 220 koní (164 kW) a 300 Nm.

Automobily BMW i3 Concept a i8 Concept 2011

Sportovní charakter i8 Concept potvrzují vzhůru otevírané dveře.


Z nuly i8 Concept zrychlí na 100 km/h za 5 sekund, kombinovaná spotřeba nepřesáhne 3 l/100 km. Tedy alespoň v případě, že jsou akumulátory nabité, protože při jejich vyčerpání spalovací agregát řekne o víc. V případě, že jsou baterie nabité, ale nádrž zeje prázdnotou, máte 35 km na nalezení pumpy.

Co se stylingu týče, vypadá i8 Concept jako hodně snížená a o něco dynamičtější „í-trojka“. I počet pasažérů je shodný, tedy čtyři. Interiér vám může připomínat kabinu vznášedla z hvězdných válek, ale rozhodně se hned tak neokouká.
 
Automobily BMW i3 Concept a i8 Concept 2011

Ve středovém tunelu se nenachází obvyklá hřídel, ale akumulátory.


Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: