Peugeot 508 se verzí RXH dostane mezi all roady
13.07.2011
A aby v této kategorii nezapadl mezi průměr, hodlá milovníky polních cest oslovit hybridním pohonem.
Konstruktéři Peugeotu jako první na světě zkombinovali diesel s elektromotorem. Výsledek, který pojmenovali 2.0 HDi FAP HYbrid4, nyní spočinul v 508 RXH. Jeho 200 koní (147 kW) a 450 Nm zde putuje na
všechna čtyři kola.
Zvládá také stoprocentně elektrický režim, vhodný především pro městský provoz. Hlavním účelem hybridů je (kromě vylepšení image výrobce) snižování spotřeby a emisí. 508 RXH stačí jen 4,8 l nafty na
100 km, emise C02 se Peugeotu podařilo snížit pod hodnotu 109 g/km.
Jako správný all road narostl 508 RXH do výšky i do šířky. Od ostatních verzí se odlišuje také trojicí LED světel, které mají evokovat drápy. Nelakované plastové doplňky, povinné pro všechny all
roady, naznačují terénní ambice.
Interiér zušlechťuje alcantra a doplňky v barvě mědi. V seznamu příplatkové výbavy byste marně hledali hands-free přístup do vozu, elektricky ovládaná sedadla, head-up displej nebo prosklenou panoramatickou střechu. Tyto položky jsou totiž k dispozici již v základu, stejně jako vrstvená boční skla a audio systém s navigací WIP Nav Plus.
508 RXH se bude v klubu „nadzvedlých kombíků“ potkávat například s Audi A4 allroad nebo Škodou Octavia Scout. Světová premiéra je v plánu v září na autosalonu ve Frankfurtu, s uvedením na trh se počítá na jaře příštího roku.