Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot: motory e-HDi míří do dalších modelů

Český trh

08.07.2011

Tuto inovativní technologii znají zatím pouze majitelé vozů 308 a 508. Nyní se rozšíří i do crossoveru 3008 a MPV 5008. Pozadu nezůstane ani model Partner Tepee.

Autor:Jan GaislerFoto:



Průjezd městem s úsporou paliva až 15 procent. To je hlavní argument, kterým chce Peugeot přimět své zákazníky ke koupi modelů s označením 1.6 e-HDi. A k zaplacení 25 000 Kč navíc oproti „obyčejnému“ dieselu HDi. V čem je novinka jiná?

Je vybavena vylepšeným systémem Stop & Start schopným vypínat a opět zapínat vznětovou šestnáctistovku nejen při stání, ale už i během pomalé jízdy. To je umožněno díky reverzibilnímu alternátoru, který je kromě své obvyklé úlohy schopen roztáčet motor. Během chodu motoru alternátor dobíjí nejen akumulátor, ale i tzv. ultrakondenzátor.

Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi FAP vyprodukuje jen 125 g CO2 na kilometr.


Jeho výhodou je vysoká kapacita, možnost rychlého dobíjení (snese vysoký nabíjecí proud) a vysoký počet provozních cyklů. Při potřebě rozběhu motoru je poslána energie zpět z kondenzátoru do alternátoru. Opětné nastartování pak proběhne během 0,4 s.

Agregát Peugeotu Partner Tepee 1.6 e-HDi FAP poskytuje 92 koní (68 kW). Na nízkou spotřebu a emise nemá vliv jen použitá technika, ale i aerodynamické úpravy. Ty se dotkly uzávěry sání vzduchu na přední masce, deflektorů pod podvozkem a křídla na zadním víku. Dalším úsporným elementem jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem.

U modelů 3008 a 5008 s označením 1.6 e-HDi FAP čekejte 112 koní (82 kW). Motory e-HDi jsou dodávány pouze ve spojení s automatickou převodovkou 2-Tronic. Modely vybavené „manuálem“ se systému e-HDi nedočkají.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: