Chevrolet pokračoval ve vítězném tažení i v Brně
24.06.2011
Ani letos nechybělo v kalendáři akcí Automotodromu Brno Mistrovství světa cestovních vozů známé pod zkratkou WTCC. Co přineslo?
Na jednu stranu tradičně napínavé souboje kolo na kolo, na stranu druhou ale vcelku slabou diváckou návštěvu. Před poloprázdnými tribunami si pro vítězství ve dvou desetikolových závodech dojeli opět
jezdci Chevroletu, kteří tak až na jednu výjimku, kdy vyhrál Tarquini na seatu, zůstávají letos stále neporaženi.
Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC) bylo až do nedávna především soubojem týmů, které měly přímo podporu od automobilky, s jejímiž vozy jely. Před loňskou sezónou však týmy ve WTCC přestal
podporovat španělský Seat, který o rok později napodobila rovněž německá automobilka BMW. Její dvojice továrních pilotů Augusto Farfus, Andy Priaulx odešla do vytrvalostních závodů a v cesťácích tak,
stejně jako v případě Seatu, zbyly už jen soukromé týmy. BMW sice přišlo odchodem Priaulxe o trojnásobného mistra světa, jeho řady ale naopak posílil mezi fanoušky velmi oblíbený Tom Coronel, který
přišel ze Seatu.
Jejich nadvláda pokračovala také v Brně, kde vyhráli jak volné tréninky, tak kvalifikaci a i oba nedělní závody. V tom prvním triumfoval vedoucí muž průběžného pořadí Robert Huff, pro kterého to bylo již páté letošní vítězství. Úspěch Chevroletu podtrhli druhým a třetím místem Huffovi týmoví kolegové Yvan Muller a Alain Menu.
Ve druhém víkendovém závodě vyhrál obhájce mistrovského titulu Yvan Muller. Další chevrolet v rukou Roberta Huffa byl na třetím místě. Mezi oba se dokázal probojovat ze třetího místa startující Tom Coronel na BMW. Švýcar Menu se musel spokojit se čtvrtým místem.
V Brně se představila kromě WTCC také formulová série Auto GP, která je od letošní sezóny nově součástí víkendu; a European Production Series. Ta byla pro diváky skutečným zážitkem, jelikož se na start závodu postavilo pouhých pět vozů.
Už nějaký ten pátek se bohužel proslýchá, že letos se v Brně objevily cestovní vozy naposledy. Těch 27 000 diváků, kterých si během víkendu našlo na Masarykův okruh cestu, ale vidělo opět krásné souboje okořeněné mnoha kontakty plech na plech a tento závod jasně ukázal, že i přes odchod známých jmen šampionát neztratil nic na své prestiži. Škoda, že nám, motoristickým fanouškům, už toho zřejmě nebude napřesrok dopřáno.
Jak již sám název šampionátu napovídá, do série nastupují výhradně vozy, se kterými se můžete setkat v běžném provozu. Jsou však upraveny do závodní podoby (podvozek, motor, převodovka, aerodynamika, ochranný rám atd.). Do WTCC nasazují v současné době své vozy čtyři automobilky: Seat (model Leon), Chevrolet (Cruze), BMW (320i) a Volvo (C30).
Od příští sezóny budou muset být povinně všechny automobily poháněny přeplňovanými zážehovými čtyřválci o objemu 1,6 litru. Letos už postupně většina startovního pole na tyto jednotky z dosavadních dvoulitrů přechází. V Brně si s novým motorem odbyli premiéru mistr světa z roku 2009 Gabriele Tarquini (Seat Leon) a Švéd Robert Dahlgren (Volvo C30).
Foto: autor