Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW M5 poprvé vsadilo na přeplňování

Premiéry

23.06.2011

Spojení sportovního vozu a luxusní limuzíny představila divize M poprvé v roce 1984. Od té doby si „empětka“ vydobyla status legendy, jejíž pátá generace je na spadnutí.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily BMW M5 2011

Nejsledovanější částí novinky je zajisté její motor. Ten sice přišel o dva válce, ale na druhou stranu získal dvě turbodmychadla, která pracují s tlakem vzduchu 1,5 baru. Výkonové parametry pomáhá pozvednout přímé vstřikování, plně variabilní rozvod VALVETRONIC a patentované řešení překřížených jednodílných výfukových svodů.

Osmiválec o objemu 4,4 litru se tak může vytasit s vrcholným výkonem 560 koní (412 kW) v intervalu 6000-7000/min. Maximální točivý moment 680 Nm se rozprostírá v širokém pásmu 1500-5750/min. Podle nálady může řidič agregátu naordinovat jeden ze tří režimů „Effecient“,“Sport“ a „Sport Plus“.

Automobily BMW M5 2011

Lehká kola skrývají šestipístkové brzdové třmeny vpředu i vzadu.


Mezi motorem a zadními koly má své místo sedmistupňová dvojspojková převodovka M DCT s funkcí Drivelogic. Ta může pracovat jak v automatickém, tak v manuálním režimu, pro který jsou připraveny páčky pod volantem. Je možná chyba, že se již nepočítá (stejně jako u čtvrté generace) s klasickou manuální převodovkou.

Nyní přichází na řadu jízdní výkony. Zrychlení z nuly na 100 km zvládne M5 za 4,4 s, na dvojnásobnou rychlost potřebuje sekund 13. Komu nestačí elektronicky omezená maximální rychlost 250 km/ h, může si objednat Driver´s paket, který tento limit posune na 305 km/ h.

Automobily BMW M5 2011

Zakrytovaným motorem se příliš nepokocháte.



Konstruktéři podvozku se také činili. Povedlo se jim snížit jeho hmotnost při zvýšené tuhosti. Standardní výbavou BMW M5 jsou elektronicky řízené tlumiče s trojicí nastavení: komfort, sport a sport plus. Řízení Servotronic mění účinek posilovače podle rychlosti jízdy.

Od běžného BMW řady 5 poznáte jeho sportovní dvojče podle agresivnějšího předního nárazníku, 19palcových kol, rozšířených blatníků či difuzoru. Chybět nesmí ani tradiční prvky jako „žábry“ na boku a dva páry výfuků.

Mercedes E 63 AMG a Audi RS6 z příchodu nového BMW M5 nejspíš mít radost nebudou. Na rozdíl od mnoha řidičů.

Automobily BMW M5 2011

Nenápadný spoiler na kufru přítlak nejspíš moc výrazně neovlivní.



 

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: