Čínské továrny vyrobily již půl milionu vozů Škoda
News
28.05.2011
Nikoho tak jistě nepřekvapí fakt, že se pro tuzemskou automobilku stala Říše středu největším odbytištěm.
Čínský trh zaznamenává růst již pěknou řádku let. Proto sem dnes směřuje pozornost všech významných automobilek, možnost dosažení vysokých zisků nesmí nikdo promarnit. Ani Škoda. První vůz s
okřídleným šípem ve znaku sjel z výrobní linky závodu Shanghai Volkswagen v roce 2007.
Aby se odlišily Škodovky „made in China“ od těch evropských, dostaly ke jménu ještě exotické příjmení. Zdejší rodiny (aspoň ty na místní poměry movitější) se proto vozí v Octavii Mingrui. Do
přeplněných ulic Šanghaje se hodí Fabia Jingrui, manažeři zase cestují Superbem Haorui.
S jídlem rostě chuť. Je proto přirozené, že mladoboleslavská automobilka hodlá v Číně dále expandovat. Místní dělníci tak budou od roku 2013 kompletovat i kompaktní SUV Yeti, počet prodejců má vzrůst ze současných 300 na 600.
Vozy Škoda jsou jedním z mála produktů, které Čína nevyváží. Jsou totiž určeny jen pro tamní trh. A daří se jim i u odborné veřejnosti. List West China Metropolis Daily ověnčil Superb Haorui titulem „Auto roku 2010“. U plátku Youth Daily zase bodovala Octavia RS jako „Nejlepší sportovní vůz roku“.