Nissan Leaf je nejen ekologický, ale i bezpečný
25.05.2011
Japonský elektromobil se veze na úspěšné vlně - k titulům Evropské auto roku a Světový vůz roku přidal maximální hodnocení v oblasti bezpečnosti od Euro NCAP.
Ve spojení s Nissanem Leaf se často používá označení „první prakticky využitelný elektromobil“. Proč ne? S výkonem 109 koní (80 kW) a točivým momentem 280 Nm se není čemu divit. Jen dojezd 175 km je
praktický maximálně do města. Na druhou stranu, pro auto na baterky je to víc než slušná hodnota.
Nezávislá organizace Euro NCAP, která jej hodnotila, se na provádění nárazových testů automobilů specializuje. Podle úspěšnosti jim uděluje hvězdičky od jedné do pěti. Ukořistit kompletní pětice již
není pro automobilky tak zásadní problém, ovšem na poli elektromobilů se to Leafu povedlo jako prvnímu.
Standardní procedura, která zahrnuje zkoušky čelního nárazu, bočního nárazu, bočního nárazu do sloupu a posouzení rizika zranění krku, zde byla obohacena o jednu specialitu. Tou byla kontrola automatického odpojení baterií. Leaf obstál, takže se cestujícím po nehodě nepřihodí, že by se stali součástí elektrického obvodu.
Bezemisní vůz si vedl dobře nejen na poli ochrany cestujících, vysoké hodnocení získal i za bezpečnostní systémy a ochranu chodců. Zde se nutně projevila absence „tvrdých bodů“, tedy klasického motoru, pod kapotou.
Nissan Leaf na začátku roku dorazil na japonský, americký a vybrané evropské trhy. Kromě čistého vzduchu a tichého chodu nabízí klimatizaci, satelitní navigaci, parkovací kameru a možnost připojení chytrého telefonu.