Porsche Panamera Diesel ujede bez tankování 1200 km
03.05.2011
Stejnou situaci jsme zažili již víckrát: Porsche představilo novinku, za kterou ho pravověrní fanoušci nepochválí, ale která se bude jistě dobře prodávat.
Používání dieselových agregátů, vyvíjená druhá řada SUV, zvyšování prodejů… Automobilka z Zuffenhausenu již není ten tradiční výrobce vybraných sportovních vozů. A po začlenění do koncernu Volkswagen
se to jistě nezmění. A tak můžeme jen doufat, že alespoň „devětsetjedenáctka“ si svůj charakter uchová. Porsche 911 TDI opravdu nezní dobře.
Ale zpět k panameře. Třílitrový vznětový šestiválec známe již z SUV Cayenne. Ve specifikaci pro panameru posílil na 250 koní (184 kW) v rozmezí 3800 až 4400/min. Svůj poměrně nízký výkon dohání
točivým momentem 550 Nm, který poskytuje mezi 1750 a 2750/min.
Ve spojení s osmitupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic S dokáže dieselové gran turismo zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 s. S maximální rychlostí 242 km/h se nejedná o žádného rychlíka. Tedy alespoň ve srovnání s ostatními vozy Porsche (jen Cayenne je pomalejší).
Na kombinované spotřebě 6,3 l/100 km mají kromě použitého motoru svůj podíl také pneumatiky s nízkým valivým odporem. Standardní ocelové vypružení můžete na přání vyměnit za adaptivní vzduchový podvozek, který zaručuje komfortnější svezení.
Aston Martin Rapide, Ferrari FF ani Maserati Quattroporte se ve vznětovém provedení nevyrábí, proto bude nejslabší Panamera hledat rivaly spíše mezi vozy z „nižší ligy“.
Na starém kontinentu začnou prodeje naftové Panamery v srpnu 2011, v základu ji pořídíte za 80 183 Euro (přibližně 1 940 000 Kč).