Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nový Volkswagen Beetle zažil trojnásobnou premiéru

News

19.04.2011

Ve stejnou dobu shlédli moderní pojetí klasických tvarů návštěvníci v Šanghaji, New Yorku a Berlíně.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily Volkswagen Beetle 2011

O tom, že je původní VW Brouk (Käfer, Beetle…) jedním z nejslavnějších automobilů na světě, nejspíš nikdo nepochybuje. Proto není divu, že v roce 1998 spatřil světlo světa New Beetle – retro vůz se známými tvary, ale se zcela odlišnou koncepcí. A nyní dozrál čas na novou verzi „broučího“ designu.

Se vzhledem retro vozů je problém. Když projeví designéři málo invence, mohou být obviněni z pouhého kopírování originálu. Když fantazii popustí uzdu příliš, může zase jít o jeho znehodnocování. Jak je na tom nový Beetle, posuďte sami.

Proti předchozí generaci je nejen nižší, ale i širší, s delší kapotou a příkřejším sklonem předního okna. Novinkou jsou přední kulatá světla v bi - xenonovém provedení a integrovaný zadní spoiler.

Automobily Volkswagen Beetle 2011

Zadní spoiler je dvoubarevý - svrchní část je černá, spodek v barvě karoserie.


Na rozdíl od vnějšího vzhledu se interiér na retro vlně nesvezl. Před řidičem se netradičně vedle otáčkoměru a rychloměru usídlil také ukazatel stavu paliva, displej navigace zaujal pozici na vrchu přístrojové desky. Se stejným tříramenným volantem se nesetkáte v žádném dalším koncernovém vozu. Nový brouk se bude dodávat ve třech výbavových variantách – Beetle, Design a Sport.

Pod kapotou bude mít Beetle pouze přeplňované čtyřválce ve výkonovém spektru 105 – 200 koní (77 – 147 kW). Na výběr bude ze tří zážehových a dvou vznětových jednotek. Všechny motory lze na přání kombinovat s dvouspojkovou převodovkou.

Volkswagen upozorňuje na nízkou spotřebu – i nejsilnější agregát 2,0 TSI umí jezdit za 7,4 l/100 km. A také dokáže Beetle rozpohybovat na maximální rychlost 225 km/h. U verze 1,6 TDI dokonce spotřeba klesla na 4,3 l/100 km.

Nad stabilitou Brouka samozřejmě bdí systém ESP, nejvýkonnější modely jsou ještě vybaveny uzávěrkou diferenciálu XDS. Pasivní bezpečnost zlepšuje nejen tuhá karoserie, ale také šestice airbagů.

Automobily Volkswagen Beetle 2011

Za nostalgický prvek lze považovat návrat přihrádky na rukavice.



Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: