Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda ukázala designový směr pro následující roky

News

02.03.2011

Bude z octavie hatchback namísto liftbacku, anebo jde o pouhé designérské cvičení a test reakcí veřejnosti na nový styling?

Automobily Škoda Vision D

Tuhle otázku si položí zřejmě každý návštěvník české expozice na 81. Ženevském autosalonu. Ať tak či onak, sněhově bílý koncept jménem Škoda Vision D ukazuje, jak budou škodovky v blízké budoucnosti vypadat. Do velmi podobného hávu se postupně obléknou všechny modelové řady.

Automobily Škoda Vision D

Atraktivním prvkem Visionu D jsou bezrámová okna à la subaru.


Koncept rozvíjí tradiční nekonfliktní design směrem k větší sebejistotě. Design škodovek se stane ostřejším, v některých prvcích (přední světla, silueta bočních oken) až sportovním.

Tvary studie jsou výrazné, jasně definované, žádné nesmělé náznaky – škodovka přesně ví, jak chce vypadat, a dává své sebevědomí najevo. Snad se podobně rázného stylingu dočkáme (konečně) i u sériových vozů.

Uvnitř zůstalo vše při starém, očekávat ale můžeme zrušení „usměvavých“ volantů.


Otazníky vzbuzuje přechod od zadních bočních dveří do zadního čela, který vypadá z boku trochu „naroubovaně“. Jako by byl vůz původně navržen jako sedan (nebo liftback), a poté zkrácen pro účely studie. Taková thalie naruby…

Vision D kromě jiného významně rozvíjí „céčkovou“ optiku světel, která se netýká už jen zadních lamp. Díky bezbřehým možnostem tvarování světelných pásů z LED diod míří „céčka“ (a hned dvojitá) i dopředu. Světelný design tak bude představovat výrazný jednotící prvek mladoboleslavské produkce.

Linie boků je dynamická, avšak nepříliš ladná. To se nejvíc projevuje v partiích C sloupku.


Koncept stojí na megalomanských 20palcových kolech s 35procentními pneumatikami. Pro realitu nic moc, v rámci studie však svůj účel plní bezezbytku. Jak se říká, „kola dělaj auto“. Jakékoli další technické podrobnosti nejsou o Visionu D známy.
 


S inovovaným stylem přišlo také upravené logo značky, které vystoupilo z plochy do prostoru. Podle nás jde ovšem o dost levný efekt a zbytečnou modernu za každou cenu. Možná jsme staromódní, ale staré bylo lepší.

Seznamte se: Škoda Auto 2012.


Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: