Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot se v Ženevě pochlubí omlazeným modelem 308

News

10.02.2011

Produkce CO2 Francouze nejspíš dost trápí, proto věnovali zvlášť velkou pozornost zvýšení ekologické účinnosti vozu. A samozřejmě modernizaci vzhledu, bez které se žádný facelift neobejde.

Autor:Jan GaislerFoto:

Takže jakým směrem poslaly designéry jejich múzy? Novinka rozhodně dostala do vínku více elegance. „Nos“ mezi novými světly není již tak masivní, okolo sání se objevil chrom. Mlhovkám dělají společnost LED diody poskládané do tvaru bumerangu, které slouží pro denní svícení.

Boky i zadní část vozu se u všech karosářských verzí (hatchback, SW, CC) změnily jen lehce. Prolisy jsou nyní ostřejší a výraznější, u kombíku (SW) se snížila nákladová hrana.

Změny v kabině přinesly posádce více místa. Ani zavazadlový prostor nezůstal v tomto směru pozadu. Do kufru verze SW napěchujete 674 litrů nákladu, u hatchbacku 430 litrů. CC se při vytažené střeše může pochlubit 465 litry. Cestování si můžete zpříjemnit dvouzónovou klimatizací nebo prosklenou panoramatickou střechou.

A co udělali inženýři pro vyšší ekologickou účinnost? Třistaosmička zhubla o 25 kg, dostala pneumatiky se sníženým valivým odporem a elektronicky řízené olejové čerpadlo. Součinitel odporu vzduchu Cx redukovaný na 0,28 také nějakou kapku paliva ušetří.

Kola můžete mít v rozměrech 16 nebo 17 palců. "Osmnáctky" jsou jen k verzi GTi.

Pod kapotou našla své místo mikrohybridní technologie e-HDi – systém STOP & START nové generace. Stejně jako u hybridů se zde při zpomalování rekuperuje energie, ale místo elektromotoru a velkých baterií Li-ion se zde využívá jen alternátor a autobaterie. Tento systém podle Peugeotu umožňuje ve městském provozu snížení spotřeby až o 15 %, rychlejší startování a samozřejmě redukci emisí CO2.

Pod kapotu si můžete vybrat mezi čtyřmi zážehovými a čtyřmi vznětovými agregáty. Základní benzinová jednotka 1,4 VTi přinese výkon 98 koní, vrcholná 1,6 THP jich poskytne rovných 200. V nabídce dieselů je nejslabší varianta 1,6 HDi FAP s 92 koni, nejsilnější 2,0 HDi FAP generuje 163 koní.

Prodeje faceliftované verze Peugeotu 308 začnou v dubnu.

Výrazně nakloněná palubní deska zlepšuje výhled z kabiny.


Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: