Ford Focus sází na bezpečnost
News
10.01.2011
Štěstí přeje připraveným a u Fordu to vědí. Proto podrobili nový Focus 12 000 virtuálních i reálných crash testů. To aby byl připraven i na případy, kdy jeho řidiči štěstí dojde.
Počítačové simulace dopravních nehod umožnily vývojovým pracovníkům otestovat různá konstrukčních řešení. Skutečné bariérové zkoušky, prováděné v návaznosti na počítačové simulace, pak slouží již jen
k ověření a potvrzení výsledků virtuálních „crash testů“.
Velká pozornost byla věnována zádržnému systému, ve kterém nechybějí vylepšené čelní a boční airbagy na předních sedadlech. První i druhou řadu sedadel chrání rovněž okenní airbagy. K dalším prvkům, slibujícím větší bezpečí, patří například horizontálně deformovatelný sloupek řízení a poddajnější palubní deska. Celých 55 procent karoserie nového Fordu Focus tvoří vysokopevnostní ocel.
K novým modelům patří vyspělé technologie aktivní bezpečnosti. ABS a elektronický stabilizační systém (ESP) jsou v dnešní době povinnost. Se zvládnutím nepříjemných situací jim pomáhají další elektronické vymoženosti.
Elektronický brzdový asistent, regulace prokluzu kol, systémem prevence nárazu při nízké rychlosti, hydraulické zvýšení brzdného účinku na zadní nápravě…to je jen špička ledovce. Elektroniky je ve Focusu víc než na palubě vesmírné lodi.
Nový Focus zamíří k zákazníkům již koncem března tohoto roku.