Nový Citroën C4 začíná na 349 900 Kč
07.01.2011
Druhá evoluce francouzského hatchbacku nižší střední třídy přichází na český trh. Nejlevnější motorizací je 1.6 VTi, na jaře přijde nový základ 1.4 VTi za 274 900 Kč.
Nový Citroën C4, základní kamen modelové nabídky výrobce, je na boj v konkurenčně nejnabitějším segmentu trhu dobře připraven.
Výbavové stupně se jmenují Attraction, Tendance a Exclusive. Základní Attraction nabídne plnou bezpečnostní výbavu, schází "pouze" ESP (za příplatek 9 tisíc). Samozřejmostí je
pak tempomat, manuální klimatizace, el. ovládaná přední okna a zrcátka. Ve výbavě bohužel nenaleznete rádio, litá kola nebo palubní počítač. Tendance přidává ESP, základní infotainment, el. ovládaná
zadní okna, kožený volant a další. Vrcholné provedení Exclusive nabídne navíc automatickou dvouzónovou klimatizaci, litá kola, kombinované čalounění interiéru látka/kůže nebo bluetooth. Bi-xenonové
světlomety, případně navigace jsou ale i zde za příplatek.
Dočasně nejlevnější motorizace 1.6 VTi disponuje výkonem 88 kW, což je více než dost pro rozhýbání vozu této velikosti. Za základních 359 tisíc získáte tento motor už v kombinaci se středí výbavou Tendance; nejnižší Attraction je totiž určena pouze pro agregát 1.4 VTi (75 kW), který přijde na jaře, a nejslabší variantu dieselu 1.6 HDi (68 kW). V oddělení zážehových motorů dále figuruje čtyřválec 1.6 THP se 115 kW, který se ale bohužel kombinuje pouze s automatizovanou převodovkou. Můžete ho mít za 454 900 Kč.
Nabídka vznětových motorů stojí na obligátní dvojici 1.6 HDi a 2.0 HDi. Prve jmenovaný motor se nabízí ve verzi se 68 kW, 82 kW a mikrohybridní e-HDi se systémem Stop&Start. Ta za příplatek 33 tisíc oproti silnější variantě přidává automatizovanou převodovku a snížení kombinované spotřeby paliva, resp. emisí, o čtyři desetiny litru (z 4,6 na 4,6 l/100 km), resp. 10 g CO2/km (ze 119 a 109). Větší turbodiesel se nabízí pouze v jedné variantě o výkonu 110 kW.
Francouzský elegantní design je nezaměnitelný. Novou C4 považujeme po této stránce za velmi povedenou.
V Citroënu C4 můžete mít za příplatek mnoho elektronických pomůcek jako je systém sledování mrtvého úhlu, naprogramovatelný omezovač rychlosti a tempomat nebo služba Citroën eTouch zahrnující mimo jiné systém lokalizovaného nouzového a asistenčního volání, který účinně a jednoduše zajišťuje vysokou míru bezpečí.
Ve své třídě pomerně vzácná je možnost objednávky předních sedadel s masážní funkcí. K příjemnému pocitu z interiéru přispěje i možnost osobního přizpůsobení; podle nálady si budete moci nastavit třeba barvy na sdruženém přístroji nebo polyfonní zvuky. Drobnosti, ale příjemné a především originální.
C4 se vyrábí v továrně ve francouzském Mulhouse. Pětidveřový hatchback bude jedinou karosářskou variantou. Kompletní ceník vozu naleznete zde.