Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 1 M Coupé: divize M se vrací ke kořenům

News

13.12.2010

Fanouškům BMW nenosí dárky ježíšek, ale divize M.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily BMW 1 M Coupé

Možná patříte mezi milovníky klasických „emkových“ bavoráků a vozy X5 M a X6 M vám místo nálady zvedly spíše tlak. Pak je tu pro vás dobrá zpráva: BMW na opravdová sportovní auta nezanevřelo. Nové 1 M Coupé je toho důkazem.

Pod kapotou se zabydlel třílitr M TwinPower Turbo. Přeplňovaný motor s přímým vstřikováním vám k řádění na okruhu (i mimo něj) poskytne 340 koní (250 kW). To je jen o 5 koní méně, než nabízí Porsche 911 Carrera.

Jistotu při předjíždění dodá točivý moment 450 Nm. S funkcí overboost se dostanete dokonce na 500 Nm. Řadovému šestiválci sekunduje šestistupňová manuální převodovka.

Automobily BMW 1 M Coupé

BMW 1 M Coupé bylo testováno i na slavném Nürburgringu.


Vzhledem k hmotnosti lehce nad 1,5 tuny není divu, že se ručička tachometru s hodnotou 100 km/h potká za 4,9 s. Ovšem rychlostní rekordy 1 M Coupé trhat nebude. Jako u ostatních BMW se i zde nad 250 km/h nedostanete.

BMW 1 M Coupé se chlubí podle výrobce ideálním rozložením hmotnosti, přepracovaným podvozkem, novými brzdami a upravenou aerodynamikou. Lepší stabilitě pomáhá rozšířený rozchod kol. Třešničku na dortu představuje závodní systém chlazení. Z těchto ingrediencí by neměl být problém uvařit takové průjezdy zatáček, ze kterých vaše přítelkyně zezelená, nazve vás bláznem a odjede domů autobusem.

Každé dílo divize M musí být na hony daleko rozeznatelné od standardních BMW. To platí i pro její poslední počin. Při pohledu zepředu si nelze nevšimnout nového nárazníku. Větší otvory zajišťují chlazení výkonného motoru a brzd. A navíc velmi dobře vypadají.

Automobily BMW 1 M Coupé

Čtyři koncovky výfuku jsou pro vozy divize M typické.

Tvar zrcátek je pro vozy s označením M typický, ovšem u "jedničky" je proveden v modernějším balení. Také zadní nárazník je nový, doplněný čtveřicí koncovek výfuku. Sportovní vzhled podtrhují litá 19 palcová kola s opravdu velmi tenkými paprsky ve tvaru Y.

V interiéru vás přivítá Alcantra a kůže, oboje prošité kontrastní oranžovou nití. Ta se nevyhnula ani novému volantu, ani sportovním sedadlům. Ručičky na otáčkoměru a tachometru se zbarvily do ruda.

Sportovní sedadla slibují pohodlí i dobré boční vedení.


Tagy: Coupé, 2011, M, 1, bmw
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: