Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Jetta už není jen prodloužený golf

News

07.12.2010

Sourozenecké duo Jetta-Golf je již minulostí. Jetta se po letech osamostatnila, dala staršímu bráchovi sbohem a začala žít vlastní život.

Autor:Jan GaislerFoto:

O tom, že se již nejedná jen o golf s přilepeným kufrem, slyšel asi úplně každý. Jaká tedy nová Jetta je? Samozřejmě větší než minulá generace. Inženýři ji natáhli tak, aby přesně pasovala mezi golf a nový passat.

Designéři se při návrhu nové identity pro jettu vydali stejným směrem jako u posledního passatu. Jejich dílo tedy působí poněkud konzervativně, ale zároveň se mu nedá upřít luxusní nádech. Ten podtrhují nárazníky zcela nalakované v barvě vozu i lichoběžníkové světlomety. Kapota je dokonale hladká s absencí jakýchkoliv prolisů. Těmi neoplývají ani boky a záď, prolisy většinou nahradily jemné linky.

Jestli jste rocková hvězda, jistě u tohoto modelu oceníte zatmavená zadní okna omezující výhled dotěrným fotografům. Pokud naopak chcete zdravit davy fanoušků, zaškrtněte v příplatkové výbavě kolonku s posuvnou skleněnou střechou.
 

Karoserie nové Jetty nesdílý s Golfem jediný díl.


I interiér se distancuje od golfu, i když zde stejné geny nelze zapřít. Kvalita materiálů samozřejmě s každou generací roste, stejně tak prostor pro cestující.

Protože cena černého zlata míří stále výše, musí spotřeba nové generace úsporných motorů směřovat opačným směrem. U volkswagenu se nejvíce chlubí vznětovou jednotkou 1,6 TDI. Při spotřebě 4,2 l/100 km z ní konstruktérské mozky dostali 105 koní (77 kW).

Stejnou porci výkonu nabízí zážehový agregát 1,2 TSI. Ten inženýři posílili turbodmychadlem, přidali přímé vstřikování a výsledkem je spotřeba 5,3 l/100 km. Na výběr jsou i další koncernové motory - diesel 2.0 s výkonem 140 koní (103 kW) a tři další motory TSI ve výkonových variantách 122 k (90 kW), 160 k (118 kW) a 200 k (147 kW).

V interiéru je příbuznost s Golfem stále patrná.


Jettu budeme na českých silnicích potkávat ve dvou variantách výbavy. Levnější možností je Trendline. Ale nejedná se o nějakou chudinku, co se sotva rozjede, topit začne až po hodině jízdy a z rádia uslyšíte jen Český rozhlas podbarvený šumem. Trendline obsahuje 6 airbagů, hromadu elektronických systémů, vyhřívaná zpětná zrcátka, denní světlomety a mnoho dalších položek. Tuto levnější variantu zvenku prozradí 16 palcová ocelová kola.

To vyšší verze Highline se veze na kolech slitinových, se 17 palcovým průměrem. Kromě toho se honosí chromovanými doplňky, koženým volantem a extra pohodlnými sedadly.

Cena tohoto nového německého sedanu startuje na 399 900 Kč.

Nový designérský směr je patrný ze všech stran.


Foto: Volkswagen

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: