Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi RS3 Sportback přináší pořádnou porci výkonu

News

25.11.2010

Audi představilo sériovou verzi nejrychlejšího hatchbacku se čtyřmi kruhy na kapotě.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily Audi RS3 Sportback

Modely s označením RS stojí v hierarchii vozů z Ingoldstadtu nejvýše. Proto se pod jejich kapotou objevuje to nejlepší z produkce Audi. Srdcem nového Audi RS3 je přeplňovaný zážehový pětiválec 2.5 TFSI. Svou příslušnost k elitě dokazuje titulem „Mezinárodní motor roku“.

Porota u agregátu jistě ocenila použití litiny s vermikulárním grafitem, vačkové hřídele nastavitelné v rozsahu 42 stupňů a další technické finesy. Ale řidiče zajímají spíše jiné údaje. Třeba že výkon dosahuje 340 koní (250 kW), nebo že točivým momentem 450 Nm disponujete při 1600-5300/min.

Automobily Audi RS3 Sportback

Audi RS3 lze od standardní A3 rozeznat na první pohled.

Díky zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 s ztrapníte na semaforu kdejaký sporťák. Ten vám to ale může vrátit na dálnici díky maximální rychlosti tradičně omezené na 250 km/h. Pokud zrovna nezávodíte, ale třeba vezete rodinu na chatu, dočkáte se sympatické spotřeby 9,1 l/100km.

Že žijeme v 21. století připomene rekuperační systém, který při zpomalování získává zpět kinetickou energii. Pokud si sportovní jízdu nedovedete představit jinak než s ručním řazením, budete zklamáni. Jediná alternativa přenosu výkonu na kola je sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic.

Pohon všech kol quattro je u vozů Audi RS povinnost. Také bez upraveného podvozku by se RS3 nemohlo pyšnit přívlastkem „sportovní“. Ten se po úpravách snížil o 25 mm a výrobce slibuje vynikající jízdní vlastnosti. S konvenčními brzdami byste se nejspíš v první zatáčce vydali na výlet po poli. S novými kotouči o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu by neměl být problém nálož výkonu zkrotit.

Automobily Audi RS3 Sportback

Černý difuzor a eliptické koncovky výfuku dodávají zádi sportovní vzhled.

19palcová hliníková kola Audi RS3 vyloženě sluší. Pohodlnou jízdu po českých silnicích asi nezaručí, ale kdo by něco takového hledal u vozu s nálepkou RS.
Vrcholný model řady A3 při pohledu zpředu prozradí stříbrný přední spoiler, maska chladiče Singleframe a upravené vstupy vzduchu. Po vzoru tuningových úpravců designéři u Audi RS3 rozšířili blatníky, upravili zrcátka a na střechu přilepili spoiler. S příslibem většího přítlaku na zádi přibyl difuzor.

Naštěstí na rozdíl velkého množství tunningem poznamenaných aut neztratilo RS3 svou eleganci a získalo dravější vzhled. Do prodeje vstoupí Audi RS3 na jaře 2011. Cena pro tuzemský trh nebyla zatím stanovena.

Upravený vzhled dává tušit potenciál Audi RS3.


Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: