Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 308 GTi je za bezkonkurenční cenu

News

05.11.2010

Po delší pauze navazuje značka Peugeot modelem 308 GTi na tradici svých ostrých hatchbacků.

Autor:Jan GaislerFoto:

Automobily Peugeot 308 GTi

Srdcem modelu 308 GTi je nový zážehový motor 1,6 THP, který přinesla spolupráce s BMW. Motor přeplňuje turbokompresor Twin-Scroll s maximálním plnicím tlakem 1,3 baru, který se roztočí již při 1000 /min. Díky použití přímého vstřikování a proměnného časování ventilů s proměnným zdvihem sacích ventilů (technologie vycházející ze systému VALVETRONIC od BMW) se maximální výkon vyšplhal na hodnotu 200 koní (147 kW) při otáčkách 5500-6800 /min. Vrcholnou hodnotu točivého momentu 275 Nm si užijete v rozsahu 1700-4500 /min. Výrobce udává spotřebu 6,9 l/100 km. Splnění normy Euro 5 je samozřejmost.

Automobily Peugeot 308 GTi

Verzi GTi lze od běžné třistaosmičky rozeznat na první pohled.


Peugeot 205 GTi byl ve svém živlu na silnici poseté zatáčkami. Aby zde obstál i nejmladší člen rodiny GTi, dostal do vínku speciální úpravy. Podvozek se o 10 mm snížil, modifikovalo se nastavení tlumičů, nedotčena nezůstala ani přední náprava MacPherson. Nejviditelnější změnou jsou ovšem hliníková 18palcová kola Lincancabur s pneumatikami 225/40 R18.

Díky takto přepracovanému podvozku 308 GTi kromě lepší stability a přesnějšího řízení nabízí celkově věší radost z jízdy. S větším temperamentem vozu se musely zvětšit také brzdy – přední kotouče mají nyní velkorysý průměr 340 mm, zadní 290 mm. Abyste se z každé víkendové projížďky vrátili bez pocuchané karoserie a nervů, je vám k dispozici systém ESP, který zahrnuje dynamickou kontrolu stability, elektronický rozdělovač brzdného účinku (REF) a funkci brzdový asistent (EVA).

Automobily Peugeot 308 GTi

Sportovními úpravami prošel i interiér. V mnohém se shoduje s kupé RCZ.


K identifikaci vrcholné verze modelu 308 by nestačilo pouhé označení na kufru. Proto má GTi přední nárazník z verze 308 CC a nový zadní nárazník s difuzorem. Lepšímu přítlaku pomáhá zadní křídlo, sportovní charakter doplňuje dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Hliníkové pedály, nová hlavice řadicí páky, sportovní volant v kůži a černě lakovaný středový panel vám i po nasednutí budou připomínat, že nesedíte v běžné třistaosmičce.

Že to peugeot nebude mít lehké, ví konkurence v podobě Volkswagenu Golf GTI, Renaultu Megane R.S. či Seatu Leon FR. Golf GTI nabízí výkon 210 koní a točivý moment 280 Nm. Ovšem spotřeba 7,3 l/100 km a cena začínající na 718 000 Kč je vyšší. Motor Meganu R.S. generuje dokonce 250 koní a 340 Nm, avšak v garáži ho můžete mít až za 749 900 Kč. Pokud se rozhodnete pro Seat Leon FR, za 634 900 Kč dostanete 211 koní a 280 Nm.

308 GTi je tedy s 200 koni a 275 Nm z této čtveřice papírově nejslabší, ovšem oproti Golfu či Seatu nezaostává nijak výrazně. Chybějící koně vynahrazuje cena: 488 900 Kč za 200 koní je dobrá nabídka. Ovšem takto nízko se bude držet jen do 30.11.2010. Proto pokud jste se rozhodli, že Peugeot 308 GTi je pro vás to pravé, neztrácejte čas.

Peugeot 308 GTi nabízí sportovní svezení.


Foto: Peugeot

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: