Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru WRX STi sedan přichází na český trh

News

13.10.2010

Čtyřdveřová impreza se objeví v Evropě po dlouhých třech letech.

S nástupem nové generace imprezy v roce 2007 přišla řada nadšenců o svou modlu – Subaru Impreza WRX STi. Model toho jména sice v nabídce nadále figuroval, nicméně "pouze" jako hatchback. Trvalo dlouho, než i nejzarytější stoupenci kultu STi uznali, že pětidveřová karoserie není vůbec špatný základ pro rychlé auto. A paradoxně až potom, co protestní hlasy okolo chybějícího "kufru" konečně utichly, se Subaru vrací na evropský trh ke svým čtyřdveřovým kořenům.

Design sedanu se nese plně v duchu hatchbacku a to včetně zadních blatníků, na které tak trochu neforemně navazuje třetí prostor karoserie. Ten přináší kromě závanu tradice 119 litrů navíc pro zavazadla, celkem tedy solidních 420. Estetické sladění všech partií ale není podle našeho názoru tak povedené jako u hatchbacku a zavání lehkým „naroubováním“. U všech modelů došlo k nepatrnému rozšíření blatníků, změně designu masky chladiče a disků kol.

Čtyři koncovky výfuku, každá s průměrem 80 milimetrů.


"Estéíčka" se nyní od zbytku modelové řady odlišují svým marketingovým označením. Ze jména vypadlo slovo „impreza“, oficiální označení tedy zní Subaru WRX STi.

Modelový rok 2011 přináší spoustu dílčích technických změn. Podvozek byl významně přitvrzen (tlumiče, stabilizátory, silentbloky) a snížen o 5 mm. Inženýři také přepracovali tvar spodního ramene předního zavěšení a výfukové potrubí (má mít hrubší tón).

Motor prošel nezbytnými úpravami pro splnění emisní normy Euro 5, naštěstí se to nijak neprojevilo na jeho vnějších parametrech. Pod přední kapotou tak nadále hřmí přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, maximálním točivém momentu 407 Nm a výkonu 300 koní. Vozu uděluje zrychlení 0-100 km/h za 5,2 s a maximální rychlost 250 km/h (255 km/h v případě aerodynamicky přívětivějšího sedanu). Spotřeba 10,5 l/100 km (dříve ovšem 10,3) plně odpovídá nabízené dynamice.

Samozřejmostí je šestistupňová manuální převodovka a pohon všech kol s aktivním mezinápravovým diferenciálem. Zajímavost: dle údajů výrobce je sedan uvnitř o 3 dB hlučnější. Důvod se nám zjistit nepodařilo.

Pro nový modelový rok se změnil design masky, už tak masivní bodykit byl ještě rozšířen.


Pětidveřové WRX STi vyjde na českém trhu na 1 080 000 Kč
, výbava TOP (obohacená o komfortní prvky, 18palcové disky BBS a anatomická sedadla RECARO) pak na 1 200 000 Kč. Příplatek za sedan činí vždy 20 000 Kč.

Impreza sedan bude zatím k mání pouze ve vrcholné specifikaci WRX STi, nicméně doufáme, že později se dostane i na běžné verze s nepřeplňovanými motory, popř. diesely. Tradice je přece tradice.

Foto: Subaru

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: