Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Posezení s Yvanem Mullerem

News

04.08.2010

V sobotu před kvalifikací WTCC v Brně jsme měli možnost krátce si popovídat s Yvanem Mullerem, pilotem továrního Chevroletu a bývalým mistrem světa. Co nám na sebe prozradil?

Dozvěděli jsme se na něj mj. to, že víc než do aut je fandou do motorek. Protože prý má malou garáž, a tam se moc aut nevejde. O francouzských fotbalistech prohlásil, že jsou pro jeho zemi ostudou. Ale na druhou stranu, za svou hloupost prý nemůžou: od malička trénují pouze nohy, a ne hlavu. Důvod debaklu v Jihoafrické republice je podle Mullera zkrátka ten, že jsou příliš hloupí…

Závody WTCC Brno 2010

Oblíbený vůz? Něco sportovního? Ani omylem. Možná tak oblíbená motorka... Při řízení nedělá rozdíly mezi předo- a zado- kolkou, prostě jezdí s tím, co zrovna má. Teď má předokolku, a tak je jeho oblíbenou koncepcí právě ta.

Závody WTCC Brno 2010

O neustálých sporech týkajících se dieselů ve WTCC si myslí také své. Proč prý BMW, které si na turbodieselové seaty nejvíce stěžuje, nenasadí také diesel, když je o tolik výhodnější? Technicky by to problém, a v tom má jistě pravdu, nebyl. Důvod je ovšem podle něj ten, že je vždy jednodušší si stěžovat, než něco dělat. Kritiku si ostatně může dovolit – sám šel příkladem, a přestoupil z dieselového seatu do benzinového chevroletu. A hned ve své první sezoně s cruze je vedoucím jezdcem průběžného pořadí…

Závody WTCC Brno 2010

A kde ho uvidíme po skončení kariéry? V závodních vozech prý určitě ne, to spíš na motorce. Yvan Muller je zkrátka sympatický chlapík.

Závody WTCC Brno 2010

PROFIL: YVAN MULLER (narozen 16. srpna 1969 v Altkirchu, Francie)
Francouzský automobilový závodník, který svou kariéru spjal převážně s cestovními vozy. Závodil ale mj. také v britské Formuli 2, francouzské Formuli 3 nebo Formuli 3000.

V cestovních vozech se poprvé prosadil v roce 1995, kdy vyhrál francouzský šampionát. Kromě evropské série ETCC závodil poté především v britském BTCC, kde si v roce 2003 dojel pro titul. Absolvoval rovněž několik závodu australských V8 Supercars.

Největších osobních úspěchů ale dosáhl ve WTCC se Seatem Leon (TFSI, později TDI), kdy v sezoně 2008 získal titul mistra světa a v sezonách 2007 a 2009 byl vicemistrem (za Andy Priaulxem a Gabrielem Tarquinim). V aktuální sezoně závodí za Chevrolet a je vedoucím pilotem průběžného pořadí.

Foto: Autor

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: