Nissan si dobírá německé automobilky ve své reklamní kampani
News
26.07.2010
a Porsche si to nenechalo líbit.
V Anglii to mezi Porsche a Nissanem vře. Japonský výrobce totiž přišel s provokativní reklamní kampaní, kde názorně ukazuje, kolikrát porazil v nejrůznějších závodech na Severní smyčce Nürburgringu
své německé rivaly. Zářezy na dveřích 370Z se objevily na reklamních plochách po celé Anglii, včetně obrovského billboardu na zdi londýnského kina Imax, který ještě opepřil nápis „Jak porazit
Němce“.

9x BMW, 13x Audi a 4x Porsche. Jsem to ale pašák!
Všechno by bylo ještě v rámci mezí i pro nechtěně zúčastněné automobilky, kdyby nebyl býval Nissan ještě nepřitvrdil a navrch nevybavil některé své show-cary při Goodwoodském festivalu
inkriminovaným vyobrazením znaků automobilek a počtu jejich porážek přesně dle reklamního vzoru. To už bylo pro Porsche UK moc, a podalo na Nissan žalobu za neoprávněné používání loga
zuffenhausenské automobilky. Zajímavé je, že Audi a BMW se proti reklamě neohradili, a tak na billboardech jejich loga dále zůstávají. Že by větší smysl pro humor?
Jak specifikovala marketingová ředitelka Porsche Andrea Baker, právně byl problém hlavně v logu, k jehož použití neměl Nissan povolení. Japonci tak museli znak svého konkurenta nahradit prostým nápisem Porsche, což, jak sami uznáte, není zdaleka tak efektní.
Zdroj: Guardian.co.uk
Foto: Guardian.co.uk
Foto: Guardian.co.uk