Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Polo GTI za 491 tisíc

Český trh

07.06.2010

GTI Junior. Přichází soupeř pro Fabii RS, Ibizu Cupra nebo Mini Cooper. Bude jim stačit?

Podle našeho názoru jednoznačně nejatraktivnější koncernové sportovní supermini, a možná i jedno z nejatraktivnějších supermini vůbec, přichází se stejným pohonným ústrojím jako tuzemská Škoda Fabia RS. Pod kapotou tak nalezneme přeplňovanou přímovstřikovou „jedna-čtyřku“ s výkonem 132 kW (180 k), která přes dvouspojkovou automatizovanou převodovku DSG pohání přední kola. Vše doplňuje elektronický systém „simulace“ zvýšené svornosti diferenciálu zvaný XDS. Ten je podle našich dosavadních zkušeností s fabií RS, která jeho služeb rovněž využívá, dostatečně účinný pro omezení přirozené nedotáčivosti vozu a zvýšení trakce hnaných kol.

Dejte si vedle fotku golfu a najděte 10 rozdílů. Napovíme první: polo má hezčí světla...

Oproti fabii disponuje polo (společně s ibizou) „o půl generace“ novějším podvozkem, což by mohlo přinést další vylepšení už tak dobrých jízdních vlastností. Těm budou nahrávat také standardně montované 17palcové ráfky Denver známého „GTI“ designu a o 15 mm snížený a tvrději naladěný podvozek. Dynamika vozu za konkurenty nijak nezaostává, 0-100 km/h za 6,9 s a maximální rychlost 229 km/h jsou dokonce nepatrně lepší než u české sestřičky, nicméně tuto diferenci lze přičíst o 49 kg lehčí třídveřové karoserii (zadní dvojice dveří je za příplatek 30 tisíc). To vše za 5,9 litrů na každých 100 km. Zajímavé je, že sprint na „stovku“ zvládne Polo GTI za totožný čas, jako 211 koňový Golf GTI…

Ráfky Denver jsou pro polo jako dělané. V jinak pěkné červené bohužel nevyniknou stejnobarevné linky v masce.

Exteriér osvěží kromě již zmíněných efektních kol typické červené linky na masce (opět „vzor golf“), lehce rozšířené prahy, imitace difuzoru na zadním nárazníku, vlevo umístěna dvojitá koncovka výfuku, decentní spoiler na třetích (popř. pátých) dveřích a samozřejmě cenný nápis GTI na zádi, vyvedený v klasickém „historickém“ fontu. V případě, že si objednáte xenonové světlomety, tak za vcelku příjemnou cenu 17 400 Kč dostanete i denní LED diody v efektním uspořádání.

Koncovka výfuku a spoiler jsou navrženy velice vkusně.

V interiéru se objeví pro GTI typické kárované čalounění sportovních sedaček (na výběr mezi černým a červeným vzorem), sportovní tříramenný volant s pádly řazení nebo kovové nášlapy pedálů. Díky standardně montované převodovce DSG vám tak ani nebude vadit zoufale nízko umístěna řadící páka (resp. volič automatizované převodovky), hlavní to ergonomický nedostatek koncernových přibližovadel této třídy. Bohužel - podle našich dojmů ze Ženevy - ani u pola se konstruktéři nevyrovnali s problémem příliš vysoko ukotveného sedadla řidiče.

Kárování odkazuje na tradici. Můžete mít červené á la GTI, nebo černé á la GTD; vše samozřejmě v "golfovém" názvosloví.

Když vzpomenu na kult GTI založený před mnoha lety golfem, neubráním se srovnání se stávajícím polem. Polo se v poslední generaci vlastně stalo golfem. Sice možná o něco menším, méně prostorným nebo méně výkonným, ale svou vizáží, dynamikou a stylem mu do svého staršího brášky nic nechybí. Snad jen to jméno… Což se ale dá lehce napravit. Pokud označení POLO na zádi nahradíte písmeny GOLF, pro 90% účastníků silničního provozu se stanete pilotem legendy…

Foto: Volkswagen

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: