Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Autosalon Ženeva: Praktické info

Info

15.02.2010

Kudy kam při cestě za ženevskými novinkami roku 2010

Ženeva, to je především krásné místo na hranicích Švýcarska s Francií, které svým charakterem připomíná nejedno z českých měst a velkoměst. Historické budovy, charakteristická nábřeží (OK, Ženevské jezero je oproti Vltavě něcím navíc), příjemná atmosféra, tramvaje, obchody s hodinkami, banky...

Pro automobilové fanoušky má ale Ženeva ještě další magnet. Je jím ve švýcarské části nacházející se výstaviště, které každoročně hostí mezinárodní autosalon, jeden z nejprestižnějších na světě. Tento rok to bude jubilejní osmdesátý.

Komplex Palexpa se nachází bezprostředně vedle ženevského letiště a přímo nad dálnicí (nutno vidět na vlastní oči), která Ženevu protíná v její okrajové části. S jeho nalezením tak není žádný problém - prostě jedete pořád rovně, a až velké cedule s nápisy EXPO vás upozorní, že byste měli zahnout.

Většina motoristů se do Ženevy vydává autem po vlastní ose. Ledadlem je to nepochybně pohodlnější, bohužel ale z Prahy již nelétá přímá linka, tudíž je nutné přestupovat. Pokud dorazíte do Ženevy vzduchem, vystoupíte z ledadla prakticky přímo na výstavišti.

Pokud tedy jedete autem, cesta vám vezme (z Prahy) cca 10-12 hodin času podle povětrnostních podmínek, výkonu vozidla a odvahy řidiče. Vzdálenost z Prahy činí přibližně 1000 km, které vedou neustále po dálnici. Na Zličíně se tedy dáte směr Plzeň, a po tisíci kilometrech ve čtyřech pruzích přijíždíte na místo. I přes relativně vysokou cenu doporučujeme zakoupit švýcarskou dálniční známku (pouze roční za cca 800 Kč), protože cesta přes Francii případně přes Alpy vás vyjde časově výrazně na déle.

Pokud se týká ubytování, tak v blízkém okolí je k dispozici hned několik hotelů typu F1 a pak v Ženevě a přilehlých mestečkách mnoho a mnoho dalších hotelů a penzionů za rozumné ceny. Doporučujeme bydlet spíše mimo Ženevu než přímo v ní, protože vnitřní město je občas nevyzpytatelné ohledně dopravní situace a lehce tak můžete při ranní cestě na autosalon strávit i více jak hodinu v kolonách.

V návštěvní den důrazně doporučujeme být na výstavišti alespoň hodinu před otevřením, protože jednak se dostanete na parkoviště těsně u hal (nemusíte tím pádem absolvovat zdlouhavou anabázi autobusem), a jednak máte šanci obhlédnout si několik vytipovaných novinek bez deseti dalších návštěvníků za zády, nemluvě o možnostech fotografování. Do 12:00 je každý den na výstavní ploše relativní klid a akceptovatelný počet lidí, odpoledne už není v exponovaných uličkách (Ferrari, Porsche, apod.) k hnutí. Aneb i takový je světový autosalon...

Samotná výstavní plocha je koncipována jako jeden velký showroom, což má výhodu v tom, že máte všechno, tak říkajíc, pod nosem. Z jednoho konce výstaviště je vidět na druhý, mezi stánky se dobře orientuje a všechny novinky máte jako na dlani; za celý den nemusíte opustit jednu "místnost". Nevýhoda ovšem spočívá v tom, že kupříkladu oproti frankfurskému nebo pařížskému výstavišti jsou veškeré prezentace menší a celkově více nahuštěné, takže je na všechno méně místa. Nicméně podle nás je to přijatelná daň za mimořádně sympatické prostředí...

Nejlepší variantou návštěvy celé akce je třídenní program, tzn. dvě noci ve Švýcarech - 1. den cesta tam, 2. den autosalon + případná prohlídka města, 3. den cesta zpět. Výlet lze absolvovat i bez přespání, nicméně z autosalonu toho pak moc nemáte. Při cestě zpět můžeme pro opravdové automobilové nadšence doporučit návštěvu muzea Porsche ve Sttudgartu, které je relativně při cestě a dá se bez problémů stihnout.

A krátce se ještě podívejme na to, co nás čeká za premiéry. Vezmeme to abecedně.

Velkou italskou novinkou je nástupce Alfy 147, dynamicky střižený model nižší střední třídy Giulietta. Audi v Ženevě představí novou nejmenší třídu, hatchback A1. BMW zde bude slavit velkou premiéru klasického sedanu řady 5 v nové generaci. Dacia si na nás chystá SUV Duster, Ford pak třetí generaci stěžejního modelu Focus. Korejská Kia přiveze nové Sorento, Mazda druhou evoluci MPV s označením 5, Mini svého Countrymana a Nissan představí více než zajímavý vůz Juke. Opel si do Ženevy přichystal premiéru malého MPV Meriva, Peugeot pak předobraz modelu 508. Velká sláva se bude dít u Porsche, které nabídne hned několik modelů - nový Cayenne, pak extrémní 911 Turbo S, "ekologické" 911 GT3 R Hybrid a základ pro Panameru, model V6. Renault se vytasí s kabriolety - Megane CC a Wind. Seat představí kombi Ibiza ST, domácí Škoda facelift Fabie a Roomsteru, Volkswagen nový Sharan, Touareg, Cross- verze několika svých modelů a nesmíme zapomenout na Polo GTI. A na závěr Volvo bude na svém stánku prezentovat novou generaci modelu S60. Je tedy rozhodně na co se těšit.

Brány výstaviště se pro veřejnost otevírají ve čtvrtek 4.3. v 10:00, posledním výstavním dnem je neděle 14.3. Otevírací doba je ve všední den 10:00 až 20:00, o víkendech 9:00 až 19:00.

Cena vstupného je 14 CHF (nebo 10 Euro) pro dospělé, 8 CHF pro děti 6-16 let. Nezapomeňte ještě připočíst taxu za parkování (20 CHF/den).



Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: