U Audi stvořili mutanta. Ze dvou naprosto odlišných R8 vytvořili jednu
26.10.2016
Audi Forum v německém Neckarsulmu je doslova výstavištěm exkluzivit z dílny Audi. Takřka pravidelně jsou zde vystavovány speciality z díly Audi Exclusive, přičemž nechybí ani extra divoké výtvory.
Jedním takovým je mutace dvou Audin R8. Ta přišla nedávno ve své druhé generaci a před sebou máme dvě naprosto odlišné specifikace dvou stejných aut. Hned čtyři pracovníci Audi se dali do práce a za pomoci rozřezání dvou R8ček vznikl následující "výtvor".
Následným slepením silniční verze klasické černé R8 a závodního speciálu R8 LMS pak byl vytvořen neskutečně zajímavý model, který do jisté míry budí hrůzu. Audi jej samo pojmenovalo jako Transformer a čtyři technici chtěli ukázat, jak moc je propojen svět produkčních a závodních aut.
Na produktu Transformer pracovala čtveřice pouze ve svém volném čase, a to ve dne i v noci po dobu čtyř týdnů. Prakticky pak vzniklo něco, co je vlastně úplně stejné a přitom naprosto odlišné. Pod kapotou obou / jedné verze totiž pracuje 5,2litrový atmosférický desetiválec s výkonem 610 koní a s 560 Nm točivého momentu.
To se ale bavíme o silniční klasické verzi. Ta v kombinaci s automatem a hmotností 1 630 kilogramů nabídne zrychlení z nuly na stovku za 3,2 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí 330 km/h. Tenhle vůz navíc nedávno vyhrál drsný souboj mezi dalšími supersporty na letištní dráze. Tam za sebou nechal takové ikony, jako je Nissan GT-R nebo novou Hondu NSX.
Oproti tomu druhá půlka auta je tvořena okruhovou verzí R8 LMS. Ta kvůli pravidlům FIA nabídne snížený výkon 585 koní, který jdou na zadní kola skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Současně s tím je ale verze LMS o 39 procent tužší a váží 1 225 kg. Spojení těchto dvou variant je tak zajímavým počinem, který ukazuje, jak moc odlišný a přitom stejný je jeden jediný model.