Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Poradíme vám, jak zabránit krádeži auta se systémem Keyless-Go

PR

29.09.2016

Účinnou zbraní na zloděje je zabezpečení od sousedů ze Slovenska!

Autor:PRFoto:Archiv

V renomovaném německém magazínu AUTOBILD byl nedávno uveřejněn článek, v němž redaktoři testovali novou fintu zlodějů. Jedná se o využití stále více používaného systému KEYLESS-GO. Podnětem k tomuto testu pro ně byla výpověď pana Michaela Brestera, kterému za pár sekund ukradli jeho BMW 520d přímo před domem, a to bez jakéhokoliv násilí. Celkově jim na to stačilo jen 26 sekund!

S použitím tohoto systému je možné dostat se do vozidla a odjet s ním úplně nepozorovaně za velmi krátkou dobu, a to bez jakéhokoliv poškození vozidla.

Každé auto využívá svoji určitou frekvenci. Na tomto systému je možné nastavit ji téměř na každé vozidlo, které je aktuálně dostupné na trhu.

Funkčnost tohoto systému reálně testoval i německý ADAC, který testoval 24 aut. Zkouškou neprošlo ani jedno.

xHCUpLBGIKQ

Stejný systém jako k otevření auta slouží i k jeho nastartování, protože stejná frekvence klíče se používá jak k otevření auta, tak k jeho nastartování. Protože je tento systém preferován stále více, zajímalo nás, jak a zda vůbec je možné se proto tomuto typu krádeže chránit. Zeptali jsme se proto odborníka a specialisty na zabezpečování vozidel pana Richarda Vámoše, jednatele slovenské společnosti VAM system, která je jedničkou v segmentu zabezpečování vozidel v SR a ČR.

Pane Vámoši, co říkáte na tento způsob krádeží vozidel? Děje se to i u nás?
Samozřejmě, je to bohužel pravda a nejde jen o systém Keyless-Go. Je to u všech systémů, které využívají ke komunikaci jakýkoliv signál či frekvenci. V dnešní době je možné jakýkoliv signál načíst nebo odrušit. Na trhu jsou volně dostupné rušičky nebo čtečky jakéhokoliv signálu či frekvence. Zabezpečovací systémy, které se dodávají do vozidel přímo z výroby, na dnešní zloděje bohužel nestačí. Stejné je to i u zabezpečení, která používají zámek nebo jsou řízena signálem.

To je poměrně odvážné tvrzení. Proč si myslíte, že je to skutečně tak?
V Evropě se ukradnou stovky vozidel každý den. V dnešní rychlé době cestujeme za prací a oddychem téměř po celém světě. Je proto velmi nepříjemné, když auto zaparkujete v cizím městě nebo hotelu a po příchodu na místo tam Vaše auto už není. Zkuste se zamyslet nad tím, co byste v té chvíli udělali. Komu byste zavolali, jak byste se dostali domů? Pracuji v této oblasti už více než 20 let a každý den mi zavolá někdo, komu ukradli auto a chce si svoje nové dokonale zabezpečit proti krádeži.

Umíte nám všem poradit, jak se třeba chránit proti krádeži vozidla?
Vždy se jedná o způsob, jakým se auto zabezpečí. My zabezpečujeme každé vozidlo úplně individuálně, což je unikát nejen na Slovensku a v České republice, ale i ve světě. Díky tomu se za celou historii naší společnosti (více než 15 let / pozn. red.) nepodařilo zlodějům ukrást ani jedno auto, které jsme zabezpečili.

Nyní otázka „na tělo“. Je Váš zabezpečovací systém skutečně tak nepřekonatelný, jak tvrdíte?
Pokud vyberete z auta „černou skříňku“ VAM R1, zloději nepomůže žádná rušička, čtečka, diagnostika a může dokonce vyměnit kteroukoliv součástku v autě. S autem neodjede. Klidně si tedy můžete užívat výhod spojených např. i se systémem KEYLESS-GO.

Krátký rozhovor z televizní reportáže si můžete prohlédnout v následujícím videu:

MLATqP85sHE

Systém unikátního česko-slovenského zabezpečení VAM R1 si můžete prohlédnout i na stránce www.vamsystem.cz

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Tuono ve verzi factory je jako socha, vydržíte na něj koukat celé hodiny. Ale běda, jak vás někdo…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: