Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi ukázalo v Paříži novou Q5. Je to Q3 na steroidech

Představení

30.09.2016

Audi ukázalo v Paříži novou Q5ku, na kterou jsme čekali dlouhé roky. Výrobce si však dal záležet a představil naprosto novou generaci, která nabízí opravdu hodně.

Po stránce vzhledu se Audi inspirovalo modely Q2 a Q7, za to pod karoserií byl inspirací sedan A4. Nová Q5 využívá platformu MLB evo, která nabízí vysoký podíl vysokopevnostní oceli. Oproti předchůdci pak klesla hmotnost vozu až o 90 kilo, jenže po stránce rozměrů došlo k nárůstu.

Nová Audi Q5 měří 4,66 metru na délku, 1,89 metru na šířku, 1,66 metru na výšku a 2,82 metru činí její rozvor. Důležitý je také zavazadelník, jenž v základu pojme 550 až 610 litrů (podle pozice posuvné zadní lavice). Po sklopení zadní řady se rázem naskytne prostor o 1 550 litrech.

Ve výbavě auta nebude chybět elektricky ovládané víko kufru a za pomoci tlačítka si bude moci majitel snížit výšku podlahy nákladového prostoru. Jak to? No je to jednoduché, nová generace "kvépětky" totiž dostala vzduchový podvozek. Tím výrobcen naznačuje, že vz bude doslova nabitý výbavou (za patřičné peníze samozřejmě).

Novým prvkem v kabině je sedmipalcový displej, který lze za příplatek vyměnit za 8,3palcový. Nechybí ani virtuální kokpit, zlepšený multimediální systém MMI s haptickou odezvou a jeho ovládání lze provést i dotykem, hlasem nebo gesty. V brožuře příplatků se pak nalézá audio systém Bang&Olufsen, možnost spárování vozu s technologiemi Apple CarPlay a Android Auto nebo připojení k internetu skrze síť LTE.

V nabídce se Audi Q5 ocitne s pěti motory, z nichž pouze jeden je benzinový. Tím je čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem 252 koní. Zbytek jsou naftové dvoulitry a jeden třílitr. Dvoulitr je přitom naladěn na výkony 150, 163 nebo 190 koní, třílitrový šestiválec pak poskytne 286 koní.

Základní dvoulitry bude možné spárovat se šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým automatem S tronic, pouze třílitr spolupracuje s osmistupňovým automatem. Standardně se bude dodávat systém pohonu všech kol, jen základní dieselový motor s výkonem 150 koní nabídne pohon přední nápravy a až za příplatek půjde mít čtyřkolku.

Počítá se s pěti výbavami: Design Line, Sport Line, S line sport, Design Selection a S line a novinka se bude vyrábět v továrně Audi v Mexiku. Na počátku příštího roku se pak první vyrobené kusy dostanou ke svým zákazníkům.

Tagy: Audi Q5, Q5, Audi
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Superbiky jsou odnepaměti považovány za výkladní skříň technických schopností výrobců motocyklů.…

Labe aréna v Račicích žije dál taky triatlonem. Rekonstrukci areálu si po evropských veslařích a před…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: