Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Výroba Renaultu Mégane RS je u konce. Ostré třídvířko do budoucna nečekejme

News

28.08.2016

Začátkem tohoto měsíce definitivně skončila výroba třetí generace Renaultu Mégane RS. Stalo se tak po sedmi letech, kdy z továrny ve španělském městě Palencia sjelo skoro 30 tisíc kusů.

Krom toho, že tento typ mířil snad do všech koutů světa, si ostrá verze RS 275 Trophy-R ukrojila podíl na rekordním čase, který zajela na trati Nurburgring. S hodnotou 7 minut a 54 sekund tenkrát deklasovala veškerou konkurenci a až Seat Leon Cupra 280 jí rekord vzal.

Poslední exemplář sjel z montážních linek 6. července a k té přiležitosti byl vydán snímek s názvem platformy, na které odcházející RS stojí. Již delší dobu očekávaný nástupce se světu ukáže příští rok v březnu na autosalonu v Ženevě. Následně se ihned rozjede produkce a prodej.

Nový Mégane RS však přijde s velkými změnami, které ho od současné verze naprosto odliší. Jde hlavně o to, že na trhy přijde výhradně pětidveřová varianta, takže klasické třídvířko vlastně nadobro odešlo se současným Méganem RS.

Pod kapotou máme čekat evoluci přeplňovaného dvoulitrového motoru s výkonem okolo 300 koní. Důležitou, avšak dosud nepotvrzenou zprávou je také to, že příští RS má nabídnout pohon všech kol. Do nabídky má naštěstí zavítat také klasická předokolka a verze s automatickou převodovkou EDC. Šéf divize RenaultSport Patrice Ratti pak dodal, že v ideálním světě by Renault Mégane RS měl doprovázet také manuál.

Ve výbavě se objeví skořepinová sedadla, systém řízení zadní nápravy 4Control, snížený podvozek a mnoho dalšího. Na více informací si však musíme počkat. Zájemci o nový Mégane RS ale nejspíše budou zoufat. S každou novou generací se totiž vytrácí kus divokosti a surovosti. Však si vzpomeňte na první Clio Williams, které je kultem a ani dnešní Clio RS na něj nedosahuje svou zábavností.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: