Oproti předešlé první generaci již nemá Panamera tlustou neforemnou záď. Design doznal velkých změn a například třetí boční okénko za druhým párem dveří má mnohem přívětivější napojení a design. Pozornosti neujdou ani propojená koncová diodová světla anebo lehce přiostřená příď.
Druhá generace Panamery je 5049 mm dlouhá, 1937 mm široká, 1423 mm vysoká a rozvor se natáhl o 30 mm na 2950 mm. Karoserie dostala v rámci úspor velké procento hliníku, přičemž obohacena byla i samotná výbava. Nová Panamera má adaptivní vzduchový podvozek, elektronickou kontrolu tlumičů PASM, torque vectoring a natáčení zadní nápravy.
Nechybí jí taktéž potřební jízdní asistenty, takže majitelé se mohou těšit třeba na poloautomatické řízení vozu. To funguje až do rychlosti 60 km/h a hodí se kupříkladu v dopravní zácpě. Za příplatek bude možné Panameru dovybavit předními světly z LED Matrix diodami, popřípadě litými koly o rozměru 20 a 21 palců.
Co se týče užitečnosti, zavazadelník nabídne objem 495 až 1304 litrů. Naprostou novinkou je středový dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce. Palubní systém dostal podporu Apple CarPlay a během jízdy si bude moci řidič volit jeden ze čtyř jízdních režimů.
Pod kapotou novinky najdeme hned tři motory s dvojicí turbodmychadel. Jedná se o vidlicový osmiválec o objemu 4 litry s výkonem 550 koní při 5750 ot./min a točivým momentem 770 Nm od 1960-4500 ot./min. Ten bude dostupný pro verzi Turbo a vůz se s ním bude moci rozjet až na 306 km/h. Z nuly na stovku pak počítejme se zrychlením za 3,6 sekundy.
Další v řadě je vidlicový šestiválec o objemu 2,9litru pro verzi Panamera 4S. Ten se chlubí výkonem 440 koní při 5650 otáčkách a točivým momentem 550 Nm v rozmezí 1750 až 5500 ot./min. Z nuly na stovku dá sprint za 4,2 sekundy a nejvyšší rychlost má činit 289 km/h.
Z naftové nabídky je tu osmiválec s výkonem 422 koní v 3500 otáčkách a s točivým momentem 850 Nm v rozmezí 1000 až 3250 ot/.min. Ten je určen pro provedení 4S Diesel, které se rozjede až na 285 km/h a z nuly na stovku vystartuje za 4,3 sekundy. Výše uvedené motorizace jsou dostupné výhradně s osmistupňovými dvouspojkovými převodovkami PDK a pohonem všech kol.
A jaká je cena? Porsche Panamera 4S vyjde na 113 027 eur, 4S Diesel stojí 116 954 eur a vrcholná Panamera Turbo je oceněna na 153 011 eur.