Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Francie vydala nový zákaz pro všechna auta vyrobená do roku 1997

News

02.06.2016

Hlavní město Francie se chce stát prvním evropským městem bez smogu. Brzo tak v Paříži vstoupí v platnost nový zákon, zakazující vjezd aut vyrobených dřív než v roce 1997.

Nový zákaz má začít platit od letošního července, ovše, schválen byl už loni v únoru. Nové nařízení podpořila i pařížská starostka Anne Hidalgo, která se aktivně zapojuje do boje se smogem.

Návrh zákazu vjezdu autům do roku výroby 1997 je však vskutku přísný. Konkrétně ve střední částí Paříže, který je ohraničený obchvatem zvaným Periphérique, nebudou smět jezdit veškerá auta registrovaná před 1. 1. 1997. Dále pak také motocykly prvně registrované před 1. 1. 1999.

Jen přes sobotu a neděli nebude provoz takových strojů omezen. Zajímavé je i to, že koupit novější auto, nebo s ním do této části nejezdit. To by mohlo znamenat problém pro obyvatele s nízkými příjmy, protože ty tato vyhláška velmi zatíží.

Přitom je v Paříži registrováno deset procent aut starších roku 1997. Ještě horší je pak zpráva, že nový zákaz se má do roku 2020 zpřísňovat. V tom roce pak má dojít v Paříži na zákaz provozu aut starších, než je rok 2010. To je už celkem likvidační pro větší procento obyvatel Paříže.

A jak celý zákaz bude probíhat? Všechna auta budou rozdělena do šesti kategorií, označených čísly 1 až 6. Jednička slouží pro elektro auta, hybridy atd, šestka je rok výroby 1998 a pomyslná sedmička by byla právě ta katetorie, která do Paříže dostane zákaz.

Nálepka na sklech, má údajně pomoci i v případě zavádění nárazových omezení ve chvílích, kdy bude smog příliš velký. Nový zákaz se možná nově rozroste, protože o tom samém jako Paříž, uvažuje město Grenoble nebo Štrasburk.

Ke všemu se vyjádřil i prezident organizace 40 millions d'automobilistes Daniel Quero: „Tyto zákazy nepřinášejí vůbec nic z environmentálního hlediska". „Jediným důvodem, proč je Anne Hidalgo prosazuje, je snaha vytlačit auta z hlavního města, bez ohledu na ekonomické a sociální následky".

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: