Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Seat Ateca přichází do Česka. Kolik stojí úplný základ?

News

01.06.2016

A je to konečně tady. Několikrát probírané nové SUV od Seatu s názvem Ateca přichází na český trh. My vám prozradíme jeho ceny, výbavy a prozradíme, jaký motor najdeme pod kapotou úplně té nejzákladnější verze.

Po stránce vzhledu se Ateca podobá hodně svému menšímu sourozenci Leonu. Za to mohou skoro identická ostře řezaná přední světla, která lze dovybavit na přání technikou full-LED. Ta jsou doplněna již v základu o LED diody denního svícení. V základní výbavě je auto osazeno šestnáctipalcovými ocelovými koly s okrasnými kryty, ale za příplatek bude možné dokoupit hliníkové disky s průměrem 16, 17, 18 anebo 19 palců.

Seat se rozhodl pro Atecu použít platformu MQB, takže ve výsledku je vůz dlouhý 4363 milimetrů, široký 1841 milimetrů a do výšky mu naměříme 1601 milimetrů. Díky rozvoru náprav o hodnotě 2638 milimetrů se pak v kabině Atecy nebude tísnit vskutku nikdo. Důležitý je údaj objemu kufru, který činí u předokolky 510 až 1604 litrů. V případě verze s pohonem všech kol je pak kufr velký v rozmezí 485 až 1579 litrů.

V kabině se pak odehráli velké inovace. Ve výbavě lze mít až osmipalcový dotykový displej multimediálního systému s navigací, ovšem v základní výbavě je tady o tři palce menší obrazovka. Potěší naopak to, že už od nejchudší výbavy dostane majitel autorádio se šesti reproduktory, podporou MP3 a systémem Bluetooth.

V lepší výbavě pak lze mít bezdrátovou nabíječku mobilního telefonu, tlačítko pro volbu jízdních režimů anebo kožená sedadla s výhřevem. Ostatně, české zastoupení značky uvádí do Česka jen dva výbavové stupně. Až později přijde třetí výbavová linie. Základní výbava nese označení Style a najdeme v ní mimo jiné sedm airbagů, tempomat, Isofix pro zadní krajní sedadla, zadní parkovací senzory nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

A jak je to s motory? Základem motorové nabídky se stane Ateca s litrovým benzinovým tříválcem TSI o výkonu 115 koní za cenu 523 900 korun. Že je to vtip? Bohužel není. Tato motorizace bude spárována s manuální šestistupňovou převodovkou a nejsme si jisti, kolik zájemců půjde do litrové Atecy s pohonem přední nápravy.

V nabídce se naštěstí ocitne i objemnější motor 1.4 TSI ACT s výkonem 150 koní, u kterého bude na výběr, zda chcete manuál (pohon pouze přední nápravy) nebo automat (pohon obou náprav). Z naftové řady se objeví čtyřválcový motor 1.6 TDI o výkonu 115 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Za ní dáte u Seatu 568 900 Kč.

Silnější 2.0 TDI nabídne obvyklých 150 koní a s manuálem dostanete pohon předních nebo všech kol. Až za příplatek půjde dokoupit automat DSG. Na špičce nabídky se usídlila verze Ateca 2.0 TDI o výkonu 190 koní a pohonem všech kol. U ní najdeme sedmistupňovou automatickou převodovkou se dvěma spojkami DSG a cenovku 843 900 Kč.

Ostatně, koho by zajímali kompletní ceny za různé verze, výbavy a příplatky, nechť se podívá sem. Zde umístil Seat kompletné cenový přehled.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: