Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot ukázal druhou generaci 3008ky. Nezůstal u ní kámen na kameni

News

24.05.2016

První generace Peugeotu 3008 byla na trhu celkem sedm let a tak bylo na čase, aby přišel její nástupce. Ten je naprosto nový, je to spíše SUV než crossover a nabídne zcela nové prvky výbavy a techniku.

Při pohledu na snímky je jasná designová inspirace v menších modelech 2008 a 308. Díky tomu vidíme širokou masku chladiče s chromováním, vykrojená světla s možností dokoupení techniky full-LED a taktéž vzadu vidíme světlomety, jenž připomínají menší 2008ku.

Společně s tím došlo ke zvyšení světlé výšky, a to rovných 22 centimetrů. Ve výběru se ocitnou 17ti, 18ti nebo 19" litá kola a od druhé výbavy si bude moci majitel vůz zvýraznit černě lesklou střechou s nerezovou lištou táhnoucí se až k zadnímu spoileru. 

V řeči čísel pak nová 3008 oproti předchůdci zhubla o 100 kg, benzinové verze váží minimálně 1325 kg, naftové o 50 kg více. Ramena zavěšení jsou vyrobena z hliníku, v rámci nízké hmotnosti je pak kapota i víko kufru z plastu. Francouzská novinka měří na délku 4 447 mm, do šířky 1 840 mm a na výšku 1 624 mm.

Nový Peugeot 3008 nabídne druhou generaci i-Cockpitu, kožený zploštělý volant a digitální přístrojovou desku s úhlopříčkou 12,3 palce. Ta nabídne celkem pět režimů a jejich ovládání probíha pomoci páčky na volantu. Středová dotyková obrazovka s osmipalcovou úhlopříčkou pro změnu dostala i šest základních tlačítek.

Těmi se ovládá rádio, klimatizace, navigace, telefon, ukazují se parametry auta a poslední ovladač spouští mobilní aplikace. V příplatkové výbavě má být i balíček Driver Sport. Ten obsahuje tužší posilovač řízení, generátor sportovního zvuku a výraznější odezvu na sešlápnutí plynového pedálu. Některé majitele jistě potěší i trojrozměrná navigace značky TomTom.

Co se týče kabiny, v ní najdeme kombinaci kůže, chromu, karbonu a taktéž textilu. V několika různých výbavách pak najdeme někdy dost zajímavé prvky. Za zmínku stojí kupříkladu přední masážní sedačky, audiosystém s deseti reproduktory a subwooferem od značky Focal nebo integrovaná koloběžka s elektromotorem.

Ta má podle Peugeotu umožnit majiteli dojet tam, kam už jeho 3008 nebude moct. V případě, že by někdo nechtěl koloběžku, může si místo ní zvolit elektrické kolo. V obou případech by pak v kufru byla umístěna i dobíjecí jednotka. Otázkou je, zda se tento prvek dostane k nám do Čech, nebo zůstane vyhrazen domácímu trhu ve Francii.

Spolu s tím je dobré uvést základní objem zavazadlového prostoru, který činí 520 litrů. Po sklopení zadní řady sedadel se údaj zvýší na 1580 litrů, přičemž podlaha kufru bude dvoupolohová.

Co se týče motorizací, Peugeot nasadí do nabídky motory PureTech a BlueHDi s technologií vstřikování močoviny. U benzinových motorů bude nabídku tvořit motor 1.2 PureTech s výkonem 130 koní a  také 1.6 THP se 165 koňmi. Dieselová nabídka obsahuje agregát 1.6 BlueHDi s výkonem 100 a 120 koní a dále pak motor 2.0 BlueHDi s výkonem 150 a 180 koní.

Výrobce zatím neřekl, jak to bude s pohonem všech kol, takže prozatím si musíme vystačit s informací, že nová 3008 dostala vylepšená protiprokluzový systém Advanced Grip Control. Ten disponuje pěti režimy a je kombinován s celoročními pneumatikami a asistentem sjíždění z kopce.

Premiéru si novinka odbude na letošním říjnovém pařížském autosalonu, na českém trhu pak novou 3008ku čekejme na konci letošního roku.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: