Chevrolet Camaro Z/28 skončil ve zdi na Nürburgringu. Selhaly mu brzdy
13.05.2016
Ještě letos má na světové trhy dorazit Camaro ve špičkovém provedení Z/28 a proto se již delší dobu testují jeho prototypy. Jeden z nich však včera dokázal, že technici Chevroletu mají ještě co dolaďovat.
Testovací jezdec jej proháněl pod plným nasazením na Severní smyčce Nürburgringu a nedlouho potom došlo k jeho nehodě. Tu zachytili na video pohotový špionážní fotografové. Při pohledu na video je pak zřejmé, že za nehodou stála technika a do jisté míry i řidič.
Při prudkém brzdění v jedné ze zatáček totiž došlo k poruše systému ABS, což vedlo k zablokování zadní nápravy. V tu chvíli ale řidič ještě více sešplápl brzdový pedál, čímž zajistil kompletní zablokování všech kol a ztrátu přilnavosti. Následkem pak byla slušná rána do svodidel, která pro posádku určitě nebyla příjemná.
Díky selhání techniky se nyní spekuluje, zda to nebude mít vliv na posunutí premiéry vrcholné verze Camara. Kdyby se totiž to samé stalo při běžné jízdě na veřejné silnici, následky by mohly být o dost tragičtější. Systém ABS je jedním z hlavních bezpečnostních prvků a jeho náhlé vyřazení z činnosti prostě nesmí výrobce dopustit.
A co vlastně bude pohánět nové ostré Camaro? Pod kapotou čekejme pořádný benzinový osmiválec LT4 s výkonem okolo 650 koní. Díky tomu má Z/28 zrychlit z nuly na stovku pod 4 sekundy, o maximální nejvyšší rychlosti zatím nepadlo ani slovo.
V základní výbavě máme očekávat aktivní tlumiče Magnetic Ride Control, sportovnější sedadla a chybět nebude ani rozšířený rozchod kol. Tím vším se Camaro Z/28 přiblíží okruhové verzi, která zároveň dostane povolení i pro provoz na běžných silnicích.