Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen oficiálně představil Golf GTI Clubsport. Je rychlejší jak Civic Type R!

Představení

04.05.2016

Je to nedávno, co se na německém okruhu Nurburgring proháněl lehce maskovaný prototyp VW Golf GTI Clubsport. Ten zněl lehce odlišněji než jeho obyčejná verze a po okruhu doslova létal. 

01vtxvGuHdg

Dneškem je jasné, že se jednalo o silnější verzi Clubsport S, která si nyní odbyla svou internetovou premiéru. Silnější verzi rozpoznáte snad jen podle znáčků S na bocích karoserie a dvojitých koncovkek výfuků. V základu najdeme 19palcová sportovní kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.

Oproti Clubsportu přináší verze S výkonnější brzdy s hliníkovými třmeny, dvě skořepinová sedadla, hlavice řadící páky je opět ve tvaru golfového míčku a sportovní volant dostal Alcantaru. O exkluzivitě auta pak svědči i plaketka s výrobním číslem na středové konzoli.

Clubsport S se totiž vyrobí výhradně v počtu 400 kusů, z toho rovná stovka zůstane na domácím trhu v Německu. Vyrobené kusy pak bude možné mít v červeném laku Tornado, bílém Pure anebo v černém odstínu Deep.

Skoro okruhová verze Golfu přišla o zadní sedačky, zvukovou izolaci a zmenšená byla i autobaterie. Díky tomu všemu vůz váží jen 1360 kilogramů, což ve spojení s dvoulitrovým motorem TSI o výkonu 310 koní slibuje doslova adrenalinovou jízdu.

Motor dostal přeprogramovanou řídící jednotku, upravenou palivovou pumpu a sportovnější výfukový systém. Točivý moment činí 380 Nm v rozmezí 1700 - 5300 ot./min a s motorem lze spárovat výhradně šestistupňovou manuální převodovku. Vůz disponuje i elektricky uzamykatelným diferenciálem na přední nápravě.

Nový Golf GTI Clubsport S zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy, maximální rychlost pak činí 261 km/h. Na okruhu Nurburgring však tenhle Němec zajel jedno kolo za 7 minut a 41 sekund, což je rychleji, než zvládla japonská střela se jménem Honda Civic Type R.

V základní výbavě najdeme adaptivní tlumiče, volič jízdních režimů a přeladěný systém ESC. Řidič má na výběr mezi jídními režimy Comfort, Normal, Race a Individual. Právě na poslední zmíněný mód zajel zkušební jezdec VW rekordní čas na Nordschleife.

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: