Podle Volkswagenu přináší nový motor o 10 % nižší spotřebu, oproti současnému motoru 1.4 TSI s výkonem 92 kW. Výrobce toho dosáhl instalací turbodmychadla s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek. V masové výrobě se navíc tohle řešení objeví vůbec poprvé v historii.
Nezapomnělo se i na systém vypínání válců ACT a na vysoký kompresní poměr. Ten disponuje hodnotou 12,5:1 a pohonná jednotka má i vyspělé řízení teploty, snížené tření a taktéž novou čtvrtou generace přímého vstřikování common-rail s pracovním tlakem až 350 barů.
S tímto motorem navíc koncern Volkswagen splní emisní normu Euro 6 ZD. Ta sice bude platná až od roku 2017, ovšem po skandálu s emisemi Dieselgate si své jméno chce koncern VW napravit co nejdřív.
Výroba nového motoru 1.5 TSI Evo začne již v létě a očekává se, že časem bude v nabídce více výkonnostních verzí.