Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Superb a ostrá verze RS? Za dva roky možná opravdu přijde!

News

29.04.2016

V aktuální nabídce Škody Auto najdeme model Superb s 280 koňovým dvoulitrovým čtyřválcem TSI. I přes to se najdou tací, co touhle verzí opovrhují. To by však mohlo zanedlouho změnit ostré provedení Superb RS.

Pryč je doba, kdy jsme mohli v showroomech Škody vidět vystavené Superby s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem. Dnes jsou módou čtyřválce s menším objemem a právě to je tak trošku kámen úrazu. Přeplňovaný čtyřválec sice má oproti předešlému motoru VR6 vyšší výkon, jenže po šest válců má své kouzlo, a to se nedá ničím nahradit.

Třetí generace Škody Superb se tak i přes svou skvělou pověst a oblibu stále nemůže rovnat německé konkurenci se šestiválci pod kapotami. Tenhle fakt přitom asi nezmění ani možný příchod varianty RS. Ta by měla přijít na trh za dva roky a pod kapotou by se objevil přeplňovaný čtyřválec s výkonem 300 koní.

Přečtěte si také test silné naftové verze Superbu Combi

V případě, že se Škoda Auto rozhodne něco takového vyrábět, zcela jistě sportovnější výfukový systém, agresivnější vzhled karoserie, snížený sportovní podvozek, nový design kol o rozměru 18 a 19 palců, zadní spoiler anebo sedadla s lepším bočním vedením. O drobnostech jako je sportovní volant či nášlapy pedálů z ušlechtilé oceli je asi netřeba mluvit.

Aktuální generace Superbu s motorem 2,0 TSI 280 využívá taktéž pohon všech kol a je dostupná výhradně s automatickou převodovkou  DSG. Vývoj to něco silnější verze by tak nemusel stát zas tolik a prakticky by zákazník platil jen za ostřejší design a lepší výbavu. Dostat ze seriového motoru 20 koní navíc by Škodovce nedalo moc práce.

Mnohem jasněji tak bude za rok, do té doby se dozvíme, zda jej Škoda Auto bude skutečně vyrábět. Musíme ale pamatovat na to, že koncernový souboj mezi VW a Škodou je nekompromisní a Superb si musí držet nižší laťku, která je pod úrovní aktuálního Passatu. 

Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: