Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Abarth 124 Spider se představuje, stát bude milion

Představení

08.03.2016

S příchodem Fiatu 124 Spider, který je sesterským modelem Mazdy MX-5, se do prodeje dostane také ostrá verze Abarth. Má vyšší výkon, speciálně naladěný podvozek a samosvorný diferenciál. První vozy dorazí k zákazníkům v září.

Fiat obnovil značku Abarth v roce 2007, ta se zatím ale zaměřovala na výrobu hot hatchů – konkrétně ostrých verzí modelů 500 a Punto. Letošní ženevský autosalon ale značí změnu, Abarth se vrátí k výrobě aut s pohonem zadních kol. Se zadní poháněnou nápravou (a často i motorem vzadu) získal Abarth v minulosti řadu závodních úspěchů – to bylo ale naposledy v sedmdesátých letech.

Označení 124 Spider není pro Abarth žádnou novinkou. Výchozí Fiat ideově i designově navazuje na model téhož jména z roku 1966, na jehož základech v roce 1972 vznikla také verze Abarth. Ta měl přepracovaný podvozek, silnější motor a vyznačovala se černým středem karoserie. Důvodem jejího vzniku byla homologace odvozeného závodního speciálu.

Nový Spider od Abarthu na svého předchůdce v mnoha ohledech navazuje. Do prodeje se ale dostane už v září, současně se standardním Fiatem – a automobilka již zveřejnila i cenu, která činí 40 tisíc eur, tedy lehce přes milion korun. Za to nabídce výrazný design, opět s černým středem karoserie, tlumiče Bilstein, brzdy Brembo, laděný výfuk Record Monza a upravený motor. Jedná se o 1,4 l MultiAir Turbo, který místo standardních 103 dává 125 kW (170 k). Zvýšilo se i maximum točivého momentu, z 240 na 250 Nm.

Takto poháněný Abarth s manuální převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a nejrychleji jede 230 km/h. Alternativou bude samočinná převodovka Sequenziale Sportivo, zatím však nebylo upřesněno, zda půjde o klasický automat nebo dvouspojkovou skříň.

Současně se silničním provedením se představil i Abarth 124 Rally určený pro závodní tratě, konkrétně pro skupinu FIA R-GT. Speciál má pod kapotou přeplňovaný motor 1,8 l „Bialbero“ s výkonem 300 koní (221 kW), který na zadní kola posílá přes sekvenční převodovku. Novinka je 139. závodním autem z produkce Abarthu. Zájemci ji mohou objednávat již nyní, na start rallye se 124 postaví v příštím roce.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: